It's my life

Alla inlägg under januari 2011

Av Stina - 29 januari 2011 09:02

som idag fyller 2 år !


Inte trodde jag jag skulle hålla på så länge och framförallt inte att jag efter 2 år skulle tycka det är roligare än någonsin att blogga =)


Första bilden jag la upp i bloggen, den 31 januari 2009 när vi precis hade varit och hämtat hem lilla Mulle. Tänk att han har varit hos oss i 2 år redan !


  

Av Stina - 28 januari 2011 20:26

växer =)

Dottern har gått in i femte månaden och det börjar synas att det växer en liten Signe därinne !

Ohhh, så spännande .... snart kan jag handla babykläder. I MASSOR =)


    



Av Stina - 28 januari 2011 15:46

i stallet fick med lite ponnygrejjer när dom köpte en sadel för nåt år sedan och haft dom liggande hemma.

Nu hade dom rensat så jag fick en grimma, ett bling pannband, 2 bett och transportskydd till Mulle. Allt utom pannbandet var helt nya grejjer med lapparna kvar !!!


Visst var det väl gulligt så säg ? =))


  


Av Stina - 28 januari 2011 06:32

på Billan igår under en liten snabbtur på banan.

Den satt helt ok fast jag behöver nog köpa det vidare järnet om nu hon skulle ha den.

Ska prova på herr V idag tänkte jag.


Jag tycker dom här sadlarna är himla sköna att rida i. Medryttaren frågade vad det var för sadel efter att ha ridit i allroundmodellen, hon tyckte den var otroligt skön =)

Det är en bra sadel för en bra peng ! 

Jag skulle gärna vilja ha lädersadel förståss, men då börjar vi prata pengar.

Eftersom jag gärna vill variera sadel jag rider i , precis som jag varierar bett, så passar det mig bra att köpa bra syntetsadlar just nu och istället ha fler per häst.


Stallkamraten lånar min allroundsadel till sin Nordsvensk ibland och dom gillar den lika mycket.

Dom är just nu utan sadel och letar efter en begagnad.

Någon som har en Thorowgood T4 allround, låg manke liggande så har jag en intressent  ? =)


  




Av Stina - 27 januari 2011 09:18

Dumt nog gör jag ett test om KOL på http://www.levamedkol.se/sv/Har-jag-kol/


Resultatet, du har med stor sannolikhet KOL ...


Bra start på dagen, jag tror jag kryper ner under täcket igen och stannar där idag ...


  

Av Stina - 27 januari 2011 07:33

Fick ett mail från Becca's skola nyss, friluftsdag nästa vecka.

Jättekul tills jag läser att dom ska åka skidor allihop.


Vi har inga skidor, jag känner ingen som har några att låna ut och jag tänker inte köpa ett par för en dag i skolan !!!!

Varför kan dom inte se till att ha fler aktiviteter att välja på under en friluftsdag ? Jag är bombsäker på att fler familjer har svårt att skaffa fram skidor på en vecka, och vad ska dom barnen göra ? Stanna hemma ?


Ska knåpa ihop ett litet surt mail till läraren idag tror jag =( *mutter, mutter*

Av Stina - 26 januari 2011 20:34

Hur är det nu med läder som börjat mögla, vad använder man till det ? Är det ättiksprit eller vad tusan är det ?


Har 2 lädergrimmor som hängt i ett skåp länge och möglat, går det att få bort mögelsporerna på nåt effektivt sätt eller kommer det bara tillbaka igen ??

Av Stina - 26 januari 2011 17:11

Idag har jag gjort det jag är bäst på - att göra av med pengar, jag är enastående skicklig på just detta faktiskt.

Gubben var in till staden och köpte ett nytt baklyse till min bil, tråkiga kronor spenderade ...


  


Mitt Höökspaket kom med helskodda ridbyxor i denim, jodphursmodell :


  


och ett regntäcke till Mulle :


  


Så kom sadeln jag köpt på bloppis hos Qodrofenia , en Thorowgood T4 dressyr i jättefint skick :


  


Och sen var det slut för den här gången =)


Becca red Mulle en halvtimme i paddocken. Mulle släpade mest benen efter sig och gjorde allt för att slippa jobba den lilla latmasken, ska försöka övertala Becca att den andra unga tjejjen i stallet  som är liten, lätt och duktig ska få rida Mulle nångång och få fart på de där lata benen !!


    



Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards