It's my life

Alla inlägg under januari 2011

Av Stina - 24 januari 2011 18:53

Medryttarkandidaten dök upp på förmiddan.

Jag hade kopplat på transporten så Billan skulle få lite transportträning + att vi slapp rida på den trafikerade vägen.

Madam som tidigare bara gått rakt in körde ner alla 4 i backen och sa : "Nä ! Jag vill inte" !


Efter en stunds lockande och pockande så tog jag i med "Hårdhandskarna" och lastade henne.

Vid ridhuset var det glansis. När jag backade till slirade släpet iväg och ekipaget vek sig som en fällkniv och mitt baklyse på Volvon gick åt fanders.   


Jaha, och där stod jag och tog mig varken framåt eller bakåt.

Kul ...


Gubben kom med sand, ett och annat väl valt ord om det trasiga lyset och en bestämdhet som gjorde att vi snart var loss och bättre parkerade.


Billan gillade INTE att en del av underlaget var mörkare än resten och tänkte då inte sätta ner en enda hov där.

N lirkade och försökte, Billan sa "Nä ! Jag vill inte" !


Hur vi än försökte så nä, inte fick vi ut henne dit inte .

Över hennes döda kropp liksom.

Jag antar att hon där nånstans bestämde sig för att hon inte hade lust att röra på sig alls.

Hon står där mitt i ridhuset och vägrar flytta sig en cm åt nåt håll hur vi än skänklade, ledde eller klappade till i rumpan.

Hon stod kvar helt oberörd och sa "Nä ! Jag vill inte" !.


Fatta liksom, vi får inte hästkräket ur fläcken  - hon bara står där och ser helt oberörd ut !!!

Finns det nåt som får en att bli mer galen än sånt ????


Alltså, ridhustimmen kostade mig 120 kr + ca 1000 kr för det trasiga lyset och hästKRÄKET vägrar att ens RÖRA på sig !!!! *sliter mitt hår*


  




Av Stina - 24 januari 2011 07:45
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 22 januari 2011 20:25

Pink, en klar favorit !!

Lyssna och kolla in den här :


http://www.youtube.com/user/PinkVEVO?blend=2&ob=1#p/u/1/ocDlOD1Hw9k

Av Stina - 22 januari 2011 19:14

så jag vet inte längre vad jag heter, och då är det illa !

Huvud och ledvärken jag gått och dragit med en vecka håller i sig, och ihop med en 6 dagars arbetsvecka så känner jag mig väldigt sliten.

Kan inte komma på nåt vettigt att skriva alls, och frågan är egentligen varför jag sitter och skriver det här totalt meningslösa inlägget öht ???


Ni får njuta av en smickrande bild av herr V från mars 2010 istället :


  

Av Stina - 21 januari 2011 14:59

På Michael Jacksons senaste album "Michael" finns en låt som (varje gång jag hör den) får mig att tänka på mina hästar och vad dom har gjort, och gör, för mig och mitt psykiska mående.

Behöver jag säga att jag tycker det är en väldigt vacker sång ? =)



"Best Of Joy"


I gave you joy, your best of joy
I am the moon light, you are the spring, our life's a sacred thing
You know I always will love you, I am forever


I am the one who came when you fell down
I was the only one around (the only one around)
When things will hurt you
I am forever.


Wasn't it I who said that you are free?
Wonder if it seems so hard to be, and things would hurt you
I am forever, I am forever
We are forever, we are forever


I am a friend through thick and thin
We need each other,
We'll never part,
Our love is from the heart
We never say, "I don't need you"
We are forever


I am the one who said that you are free
When it seems so hard to be the only one
And nothing would cheer you
I am forever
Wasn't it I who carried you around?
When all the words keep turning down
When things would hurt you
I am forever, I am forever
We are forever, we are forever


You are the sun in the Southern sky, when things are shaded
Let go and then we do get back, I was the only one around
When things would hurt you
We are forever, I am forever, we are forever, I am forever
We are forever, … keep on, we are forever, … keep on, have to be strong
We are forever, we are forever, oh right
I am forever, we are forever, I am forever, we are forever, we are forever
I am forever, I am forever.



Av Stina - 21 januari 2011 14:00

på G-gården igår hittade jag 2 st bomullspyjamsar till mina grisar med 30 % rabatt som fick följa med mig hem.

Provade igårkväll och dom satt kanoners.

Jag som inte ens visste att jag behövde bomullspyjamasar, men tänk vad pengar jag nu sparade när jag väl insåg att jag behövde sådana !

Eftersom det var 30 % och jag köpte 2 så innebär ju det att jag faktiskt tjänade 60 % !!!

Kan ni tänka er så bra det blev ;)


  


Av Stina - 21 januari 2011 09:00

i stallet blev kanon, verkligen bra ljus vid den här uppbindningsplatsen !

Hovslagare och veterinärer kommer att ääälska mig, känner det på mig ;)


    

Av Stina - 21 januari 2011 07:49

vill ha hyresgäster till sitt stall kanske man ska komma upp med en något mer lockande annonsrubrik än denna :

"Stallplats uthyres i mindre mysigt stall"    

 

Känns inte så lockande ....

 

 


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards