It's my life

Alla inlägg under januari 2011

Av Stina - 21 januari 2011 06:37

vem som flyttade på grusgången igår under tiden jag backade ?????

Det påminner mig om den gången jag backade in i gödselcontainern på gårdsplanen som stått där i en evighet.

Jag glömde helt enkelt bort att den fanns ...   


Om vi nu ser det hela positivt så fick gubben ett gratis gympass när han skottade loss mig, han ska vara glad som har mig helt enkelt !!


  

  


  

Av Stina - 21 januari 2011 06:30

och jag förstår varandra nu =)

Fasen vad skönt det är att ha en i stallet, det underlättar en del del ska jag säga   


  


Schabrak på tork i sadelkammaren, nu kommer vi att ha den renaste utrustningen i byn och jag kommer att tvätta sönder ännu fler grejjer ;)


  

Av Stina - 20 januari 2011 15:17

idag med lunch på Max där jag oxå passade på att gå på toa och fick sitta och titta på mig själv i spegeln under tiden.

Herrejisses säger jag bara ... kunde dom inte ha satt spegeln lite högre ??!!


  


Av Stina - 19 januari 2011 20:43

Ingen har väl kunnat undgå dom fruktansvärda rapporter om Irlands hästar som släpps vind för våg och svälter ihjäl i finanskrisens fotspår.

På den här sidan kan du gå in och hjälpa till genom att ge en donation eller köpa ex 100 höbalar eller hovslagartjänster :


http://www.ispca.ie/category/10.aspx


Jag tänker göra vad jag kan för att hjälpa till !


Av Stina - 18 januari 2011 11:51

provridning.

Tjejjen ifråga var en jättetrevlig dressyrintresserad tjej i 20 års åldern.

Mjuk och lugn.  Väldigt mjuk hand och trevlig ridstil.

Billan verkade gilla henne och dom kände på varandra lite i paddocken som inte bjöd på det allra bästa underlaget idag.


Vi bestämde att boka in en tid till för att rida bort till ridhuset så dom får känna på varandra lite mer ordentligt innan vi bestämmer nåt definitivt, men både hon och jag känner iaf att vi är intresserade efter idag.

Fortsättning följer ...


På torsdag kommen en tjej till ut som är lite mer skogs och hoppintresserad så får vi se sen vad som händer efter det.


Arkivbild  

Av Stina - 18 januari 2011 06:44

Hittade den här filmen på Sofia's blogg och känner mig nästan tvungen att lägga upp den här med.

Får iaf mig att tänka till en gång till !


Av Stina - 18 januari 2011 06:28

att tjejjen som kommer ut på förmiddan för att provrida Billan är av en bra sort och passar som blivande medryttare åt oss !!!


Billan maj 2010

  

Av Stina - 17 januari 2011 11:15

så halt det är !!

Igårkväll gick jag ut och letade efter kissungen Molly som varit ute hela dan. Iförd långkalsingar och ficklampa smög jag runt och hoppades att inga grannar skulle se mig. Rätt vad det var så bar det iväg och jag slog i så det dånade om det, men jag hade tur och slog mig inte förutom någon stel muskel.


Min hyresvärd hade sandat innan jag kom för att ta ut hästarna imorse. Vete katten hur jag hade löst det om han inte hade varit där ??


  


På denna ytterst intressanta bild ovan så ser ni även elektrikerns bil där till höger. Japp, efter 2 månaders tålmodigt väntande så kom han.

Plötsligt händer det !!

Nattlampor ska installeras, extra lysrör över uppbindningsplatsen och värmekabeln ska fixas till och kopplas in permanent i vattenledningen.

Ohhh så skönt !!


Jag bestämde mig för att mocka lite hage idag igen istället för att försöka rida i den här halkan.

4 kärror hackade jag loss och tömde, det tog väl sådär en timme att få det gjort mest pga mina hjälpredor.

Idag var det Ebba som hjälpte till och höll sig hela tiden tätt intill mig. Helst på om det gick att ordna.

Vart jag än vände mig så hade jag en nyfiken mule ivägen och man kan ju inte bara ignorera sådana gosiga mular så det blev en hel del gosstunder istället för mockning.


  


Hon är bara översocial den här hästen och vill alltid vara med överallt där det händer saker och gärna bara stå och gosa långa stunder =)


Ebba o jag idag, levande reklampelare för HW ;)

  


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards