It's my life

Alla inlägg den 3 februari 2011

Av Stina - 3 februari 2011 22:04

från en tur till stallet.

En av de observanta tjejjerna la märke till att herr V inte var som vanligt och messade.

Jag for iväg i raketfart för att hitta en trött herr V som mkt väl inte var sig lik.

Hängig är väl rätt ord.

Ingen temp, har ätit och druckit, magen låter som den ska, han kissade medans jag var där ...


Troligen är han väl bara trött efter dagen, den har varit tuff för honom, men för säkerhets skull sätter jag klockan och åker och kollar till honom några ggr inatt.

Min lilla bebis ...


  

Av Stina - 3 februari 2011 17:52

som tack för den fina bilden på mig du la upp på din blogg så vill jag nu återgälda detta och tänkte göra det dubbelt upp ... min vän ... ;)


Vassego, ett stycke svägerska i full fart med att fixa stallgörat åt mig.

Ps ... TACK!


    

Av Stina - 3 februari 2011 13:48

Så var det dags idag då att åka iväg med herr V till tandläkaren.


Han visade sitt missnöje vid lastning genom att stegra och slå argt med frambenen. Inte nervöst utan argt och irriterat.

Vi hade lite delade meningar om nödvändigheten med att åka till tandläkaren sas ...


Med hjälp av lina bakom rumpan, massa morötter och 2 bestämda viljor var han lastad på 10 minuter och vi kunde åka iväg.

Första kvarten hörde och kände vi honom leva rövare där bak men sedan lugnade han sig och stod som ett ljus resten av vägen.

Väl framme hos tandis fick Anneli - som kunde vrida på nacken - backa in släpet. Lite trixigt då det var väldigt halt men hon fixade till det utan att krossa en enda baklykta =)

Vi lastade ur en genomsvett och uppspelt herre som undrade vart tusan han hamnat !!


  


  


Det tog sedan 1 spruta lugnande för att få in honom i undersökningsrummet.

Torbjörn avslöjade hans "nervositet" genom att lyssna och påpeka att pulsen var helt normal : " Han spelar teater för dig ".

(Hmpf ... teater, han ska få för teater hästkräket ... )


Nåväl efter sprutan kunde jag få in honom till undersökningsrummet men inte lät han dom komma nära och öppna munnen på honom inte så det gavs en spruta till.

Men han vägrade låta dom sätta på munstegen iaf - 3 pers stod där och kämpade *s* och då säger assistenten att "Han är ju arabkorsning".

Jaha, det kunde du ha sagt med en gång  ! tyckte Torbjörn och hämtade lugnande spruta nr 3 ...

Trots det gick det åt 3 pers för att få dit munstegen ...


Nåväl, därefter var herr V besegrad och kunde undersökas.

Otroligt intressant att få se munhåla och tänder på skärmen så tydligt !

Torbjörn hittade 2 små läkta sår på vänster sida och vänster vargtand var avslagen så bara roten satt kvar och han var väldigt irriterad på den sidan.

För övrigt hade han ett bra bett och fina slemhinnor.


Vargtänderna togs bort och Torbjörn gav mig rådet att sätta dit bettskivor alt använda bett med parerstänger för att stabilisera bettet mer på honom.

Han avslutade med att det verkade vara en herre med mycket bestämda åsikter om saker och ting och förstod att han var en liten utmaning ... helt grönt från tandis iaf att använda bett igen om 10 dagar och så rekommenderade han årlig kontroll om 1 år.


Vi ställde herr V i en av uteboxarna så han skulle få vakna till innan hemfärd innan vi gick in igen för att ta en kopp kaffe och betala kalaset.

Dagens största utmaning skulle visa sig vara kaffemaskinen - lite otippat faktiskt ;)

Anneli kikade nogrannt in maskinen och säger att hon inte fattar nåt, "det där får du fixa".

Jag:  Jag ?? Jaha ... det är väl bara att trycka lite här och sedan där.

Anneli tar en kopp, ställer under maskinen och trycker på mina instruktioner på knapp A och knapp B.

Jaha, hon fick vatten i koppen ... visserligen varmt vatten men inte riktigt vad hon tänkt sig.


Nehej, jag provade en annan knapp och se där - där fick jag nåt pulver i muggen, var väl inte så svårt ?

Anneli : Det där är ju socker pucko. Nu har du en mugg full med socker !

Jag : Det är väl inte socker ... eller ... ah, vi tar en annan knapp !!


Till sist fick vi ut en varsin kopp cappucino, det närmaste en kopp kaffe vi kom, och jag betalade gladeligen det hela innan vi lastade in ett stycke knasboll och åkte hem.


Kände mig riktigt uppåt på vägen hem.

Fasen, vi har vart där och vi överlevde och vi fick nästan en kopp kaffe ... kan det bli bättre ??


  


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards