It's my life

Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Stina - 9 februari 2011 19:10

att hästarna ska ha Bvitamin tillskott vid pälsfällning ???


Läs här : http://www.hippson.se/artikelarkivet/foder/palsfallning-och-palssattning-behover-hasten-extra.htm


Qodrofenia har oxå skrivit ett bra inlägg om det här :

http://qodrofenia.bloggplatsen.se/2011/01/31/4494140-jag-har-sa-mycket-ider/


Energi och protein alltså, inte B-vitamin som så många fortfarande tror !



Av Stina - 9 februari 2011 17:14

Tog emot min hovslagare imorse med kaffe och kaka som vanligt.

Vi diskuterade de nya bestämmelserna med " av Jordbruksverket godkänd hovslagare" som ni kanske har läst lite om ?


Det innebär bla att dessa hovslagare har anmälningsplikt, ska föra journal och är de enda hovslagare som får tex jobba med sederad häst eller rensa ut hovbölder.

Ja, lite i korta drag - mer kan ni läsa här om ni är intresserade och på ett flertal andra ställen.


Enligt min hovis ( som är godkänd av Jordbruksverket ) ska han nu oxå anmäla alla sina kunder som inte har skaffat pass åt sina hästar ... tur att man har fixat allt sånt och är laglig =)

Till nästa gång han kommer ska jag plocka fram mina pass och ta med mig så han kan kontrollera mig =)


När han var färdig åkte jag hem och la mig en timme innan Becca kom hem från skolan.

Följde sedan med på en halvtimmes promenad i makligt tempo medans Becca red Mulle och med de nya värktabletterna i kroppen känner jag mig riktigt ok faktiskt !

Gäller att inte överanstränga sig bara känner jag ... det får jag väl sota för när drogerna går ur kroppen.


Fick sova 3 timmar inatt med hjälp av coccilanan ... sen var det kört !

Flyttade över till soffan så gubben skulle få några timmars sömn och låg där och hostade och tyckte synd om mig själv =(

Hoppas på bättre tur inatt !


Mulle dec 2010


  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards