It's my life

Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Stina - 14 februari 2011 20:34

Nu när du kommenterade kom jag ju på att jag faktiskt drömde om dig häromnatten   


Vi var ute och åkte i din bil för att åka och kolla in din häst och stallet.

Du hade en liiiiten röd bil där ena bakdörren var bunden med balsnören ! för att den inte skulle åka upp under färd !

Hela baksätet var fullt av guldsmycken ... jag menar i otrolig mängd !


Vi åkte in på en liten skruttig stig och så utbrister du glatt : och här har vi stallet, är det inte fint ?

Jo tjena, ett litet ruckel utan takpannor och med trasiga fönster och där leder du ut din häst med ett stolt leende och jag LOVAR att det var den fulaste häst jag sett !

Benen stod åt alla håll och kanter och ryggen var en riktigt präktig hängmatta !

Lurvig var den med stor åsneöron och iklädd SVINDYR märkesutrustning från topp till tå !

Vi gick bort till ridhuset som visade sig vara det största och modernaste ridhus jag sett och där hoppade du upp i sadeln helt iförd ridkläder från Börjes !


Hästen gick lika illa som den såg ut och jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen .. och där nånstans vaknade jag !!!   


Någon som kan tolka den drömmen åt mig ????  *s*



Av Stina - 14 februari 2011 19:11
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 14 februari 2011 07:06

Önskar er alla en mysig dag i kärlekens tecken, ta hand om varandra !!


  

Av Stina - 14 februari 2011 05:44

eller Kaos Ebony som hon officiellt heter kom till mig sensommaren 2009 då 5,5 månad gammal.

Jag såg henne första gången hos min brorsdotter Emelie som nyss köpt henne och föll pladask för henne, hon hade ngt speciellt som talade till mig =)


  


Jag sa till Emelie att tänker du någonsin sälja så hör av dig och en månad sedan fick jag chansen som jag naturligtsvis tog, så i augusti 2009 flyttade hon hem till mig när det inte riktigt funkade mellan Emelie och henne och dom övriga hästarna.


  


Hon visade sin envishet och sitt humör redan från start.

Det var problem att fånga henne i hagen ibland och en maktkamp att få kratsa hovar, jag fick mig ett par blåmärken under tiden vi jobbade med det här.

Hon sparkade helt enkelt till när det inte passade *s*

Hon har gett både mig, hovslagaren och veterinären blåa lår den här lilla fröken !


Ebba är efter appaloosahingsten Kaos Minor och undan arabstoet Lacomparsita ox, ue. Mizerak ox.

Appaloosa/arab är en godkänd korsning vilket innebär att Ebba egentligen är en appaloosa, men hon är inte registrerbar som sådan då pappan inte hade rätt särdrag/teckningar som krävs .

Mer om detta kan läsas tex här : http://www.altego.se/farm/appaloosa/aboutappaloosa/appaloosan.htm


Dom flesta i stallet är fascinerade över att hon är så lugn trots sin ålder, är det appaloosans temperament vi ser där ?

Ebba blir 2 år den 7 mars och mätte sist 143 cm i manken, liten men naggande god, och lär väl landa runt 150 nånstans som vuxen.


  

    

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards