It's my life

Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Stina - 18 februari 2011 22:12

Hade en diskussion med en av tjejjerna om det här med medryttare, ska dom betala eller inte ??

Som jag ser saken så vill jag INTE ha betalt.

Jag önskar mig en medryttare för att få hjälp och avlastning med det praktiska, inte det ekonomiska.

Min medryttare tar hand om hästen dom dagar hon är ute, mockning - foder osv och får således oxå "jobba" för att få rida.

Nu har ju jag hittat en kanontjej som idag hjälpte mig med höpåsarna till ALLA hästarna för att underlätta för mig och min rygg.

Sånt är så oerhört mycket mer värt än pengar för mig !

Dessutom hjälper hon faktiskt mig med utbildningen av min häst ...


Den andra tjejjen vill ha betalt av sin medryttare.

Hennes åsikt är att det kostar att ha häst och varför ska hon låta någon annan rida hennes häst gratis ?


Så, vad säger ni övriga ? Ska medryttare betala eller inte ?

Hur gör du själv om du har, eller är, medryttare ??



Av Stina - 18 februari 2011 19:51

Sitter och kikar på boots till Mulle nu när han börjar ridas mer och har fastnat för Easyboot Epic.

Jag har ju en boots expert bland mina bloggvänner, nämligen Kicki som jag tänkte be om lite tips och råd angående vad jag ska välja ;)

Är det någon mer av mina läsare som har erfarenhet av boots och har några tips eller råd att komma med så tar jag tacksam emot dom !!


  


Av Stina - 18 februari 2011 19:28

från dagens ridhustur, N och åsnan =)


        

Av Stina - 18 februari 2011 14:45

vara minst 50 % åsna, så är det bara !!

Hon är så grymt envis denna hästen när hon sätter den sidan till ... men matte är ju lika envis hon som tur är !

Idag har hon släpat runt mig på stallplanen som en vante och backat ett antal km för att hon inte kände för att stiga på transporten.

Istadiga ponnyskrälle *muttrar*


Satte till sist grimskaftet över nosryggen på henne så jag hade nåt att säga till om och ja - då gick det bra att gå på minsann efter några försök att släpa iväg med matte.

Till nästa gång plockar jag fram repgrimman så jag har en chans att diskutera med henne !


Arkivbild

  

Av Stina - 18 februari 2011 09:37

Med tanke på min eländiga rygg googlade jag på höpåsehållare som jag visste att jag sett tidigare på någons blogg.

Fylla 15 påsar om dagen tar på ryggen och det kan väl vara smart att försöka underlätta varje moment så kroppen håller ?

Hittade ställningen som tillverkas av Ydregrinden och tänker beställa hem en.

Ska fortsätta klura ut lösningar som hjälper till i stallarbetet och gör det så lättjobbat som möjligt !

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards