It's my life

Alla inlägg under februari 2011

Av Stina - 18 februari 2011 09:37

Med tanke på min eländiga rygg googlade jag på höpåsehållare som jag visste att jag sett tidigare på någons blogg.

Fylla 15 påsar om dagen tar på ryggen och det kan väl vara smart att försöka underlätta varje moment så kroppen håller ?

Hittade ställningen som tillverkas av Ydregrinden och tänker beställa hem en.

Ska fortsätta klura ut lösningar som hjälper till i stallarbetet och gör det så lättjobbat som möjligt !

Av Stina - 17 februari 2011 20:40

Halvblodsvalack född 07 efter Haydn - Lipton, ca 170 cm hög.

Riden i skritt, trav och galopp.


En tuff herre som kräver erfaren människa, kan gå långt med rätt person.

Säljes pga tidsbrist endast till rätt person som kan ge honom vad han behöver.

Pris diskuteras med rätt köpare.


Vid intresse kontakta: persson.emelie@yahoo.se


  

  



Av Stina - 17 februari 2011 20:00

var inne till staden och handlade lite mat på CityGross ihop med Becca.

På väg hem därifrån frågar jag Becca om plånboken ligger i handväskan ... kände väl nåt på mig !

Nej, där låg den inte.

Ställde mig på bromsen, stannade bilen och kollade igenom matkassarna. Hade jag lagt den där ?

Ingen plånbok kunde hittas och nu började hjärtat dunka lite. Shit, jag måste ha lagt den nånstans när vi packade varor.

Den lär jag väl aldrig få se igen ... såg framför mig allt jobb med att spärra kort, skaffa nya och naturligtsvis hade jag en del kontanter i den, vilket jag inte brukar ha vanligtsvis !


Vänder tillbaka till CG och rusar in till "min" kassa ... har dom möjligen .... ?

Och halleluja - där låg den !

Jag hade lagt den på packningshyllan och kunden efter mig hade varit gullig och lämnat den till kassörskan !!


Tack gode någon för att jag hade turen med mig idag !! Med min otur borde plånboken ha varit borta för gott !!!

Ska jag skaffa nåt slags dumsnöre till den tror ni så jag inte kan lägga ifrån mig den överallt ???


Av Stina - 17 februari 2011 09:23

fällkammen, som ni hittar bla här, på Ebba som precis har startat att fälla.

Varje drag med kammen resulterar i massor av löst hår och på det ställen hon inte fäller löper helt enkelt kammen igenom och tar inte bort något.

Man känner när man drar vart det lösa håret finns och sedan är det smidigt att bara ta av det från kammen och lägga det på önskat ställe istället för att få det att yra runt överallt.

Det bästa av allt är hon verkade tycka det var riktigt skönt, hon stod bara och njöt medans jag kammade igenom henne så jag rekommenderar denna starkt såhär efter första testen !


  

Av Stina - 16 februari 2011 20:51

Skjutsade bort medryttare N och Billan till ridhuset vid lunch.

Transporten klev hon på med bara 1 utbrytning åt sidan, och en ivägsläpning av medryttare N.

Jag kunde inte låta bli att falla i skratt, det såg rätt roligt när Billan helt sonika knallar iväg med N släpandes efter på isen =)


Väl i ridhuset slappnade Billan av relativt snabbt och jag tycker dom fick till ett riktigt bra pass och det ser riktigt bra ut stundvis !


  


På väg hem från stallet på vår lilla grusväg möter jag granntanten i sin bil och då händer detta :


  


Ehh ... ojdå !!

Gubben påstår att jag inte ska ha nån bil och muttrade nåt ohörbart när han kollade upp priserna på nytt spegelglas ... han är så himla känslig tycker jag    

Av Stina - 16 februari 2011 06:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 15 februari 2011 06:30

eller nåt åt det hållet ...


Dom som följt bloggen ett tag vet vilken omsättning på täcken det har varit hos mig tack vare en ung terroristherre som har sönder täcken på löpande band !

Jag vet inte hur många han lyckats massakrera totalt, både egna och andras, under åren och jag har tänkt som så att jag tänker INTE köpa några dyra täcken så länge han håller på såhär.

Jag har köpt billiga i parti och minut och han har gladeligen haft sönder dom =(


Inför vintern köpte jag på rea ett dyrare täcke till Billan med 1200 D tror jag ihop med ett billigt i 600 D.

Det billiga är trasigt - vad annars ? MEN det dyra har hållt.

Så det slår mig lite sådär att det kanske vore smartare att köpa lite dyrare för dom håller ju faktiskt för bus och lek ...

Tänk att det ska ta bra många år innan jag inser det självklara ... rivstyrka är viktigt *s*


Så nu har jag kommit fram till att jag inte kommer att köpa täcken med mindre än 1000 D till hästarna. Det tjänar jag faktiskt på fastän inköpspriset är dyrare.

Jag har äntligen insett det uppenbara ... halleluja =)


Ett stycke terrorist okt 10


  

Av Stina - 14 februari 2011 20:34

Nu när du kommenterade kom jag ju på att jag faktiskt drömde om dig häromnatten   


Vi var ute och åkte i din bil för att åka och kolla in din häst och stallet.

Du hade en liiiiten röd bil där ena bakdörren var bunden med balsnören ! för att den inte skulle åka upp under färd !

Hela baksätet var fullt av guldsmycken ... jag menar i otrolig mängd !


Vi åkte in på en liten skruttig stig och så utbrister du glatt : och här har vi stallet, är det inte fint ?

Jo tjena, ett litet ruckel utan takpannor och med trasiga fönster och där leder du ut din häst med ett stolt leende och jag LOVAR att det var den fulaste häst jag sett !

Benen stod åt alla håll och kanter och ryggen var en riktigt präktig hängmatta !

Lurvig var den med stor åsneöron och iklädd SVINDYR märkesutrustning från topp till tå !

Vi gick bort till ridhuset som visade sig vara det största och modernaste ridhus jag sett och där hoppade du upp i sadeln helt iförd ridkläder från Börjes !


Hästen gick lika illa som den såg ut och jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen .. och där nånstans vaknade jag !!!   


Någon som kan tolka den drömmen åt mig ????  *s*



Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards