It's my life

Alla inlägg under februari 2011

Av Stina - 14 februari 2011 19:11
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 14 februari 2011 07:06

Önskar er alla en mysig dag i kärlekens tecken, ta hand om varandra !!


  

Av Stina - 14 februari 2011 05:44

eller Kaos Ebony som hon officiellt heter kom till mig sensommaren 2009 då 5,5 månad gammal.

Jag såg henne första gången hos min brorsdotter Emelie som nyss köpt henne och föll pladask för henne, hon hade ngt speciellt som talade till mig =)


  


Jag sa till Emelie att tänker du någonsin sälja så hör av dig och en månad sedan fick jag chansen som jag naturligtsvis tog, så i augusti 2009 flyttade hon hem till mig när det inte riktigt funkade mellan Emelie och henne och dom övriga hästarna.


  


Hon visade sin envishet och sitt humör redan från start.

Det var problem att fånga henne i hagen ibland och en maktkamp att få kratsa hovar, jag fick mig ett par blåmärken under tiden vi jobbade med det här.

Hon sparkade helt enkelt till när det inte passade *s*

Hon har gett både mig, hovslagaren och veterinären blåa lår den här lilla fröken !


Ebba är efter appaloosahingsten Kaos Minor och undan arabstoet Lacomparsita ox, ue. Mizerak ox.

Appaloosa/arab är en godkänd korsning vilket innebär att Ebba egentligen är en appaloosa, men hon är inte registrerbar som sådan då pappan inte hade rätt särdrag/teckningar som krävs .

Mer om detta kan läsas tex här : http://www.altego.se/farm/appaloosa/aboutappaloosa/appaloosan.htm


Dom flesta i stallet är fascinerade över att hon är så lugn trots sin ålder, är det appaloosans temperament vi ser där ?

Ebba blir 2 år den 7 mars och mätte sist 143 cm i manken, liten men naggande god, och lär väl landa runt 150 nånstans som vuxen.


  

    

Av Stina - 13 februari 2011 19:21

gav sig Becca och Mulle ut på en ridtur ihop med M och Nora.

Jag fick inte följa med, det var föräldrafritt som gällde talade dom om för mig =)


  


  


Jag stod och tjuvkollade ett tag och tog sedan med mig Ebba på en promenad och gick samma väg som dom red på behörigt avstånd.

Det var första gången Becca red iväg utan mig och jag var liiite orolig, men det gick bra !


Ebba och jag promenerade en halvtimme och återigen slår det mig hur oerhört cool hon är den här unga damen.

Det är inte mkt som får henne att bli riktigt orolig !

När hon blir lite nervös märker man det på hennes snorkljud *s* hon blåser ut luften på ett speciellt sätt så det blir ett snorkande ljud och därför kallar jag henne för Snorkfröken =)

Men hon är inte mycket för att hoppa, flyga i luften eller göra så stor oväsen av det farliga utan snorkandet är tillräckligt för henne ...


  

Av Stina - 13 februari 2011 10:11

och red ut en sväng med Billan.

17 minusgrader, kallt men oh så vackert med all rimfrost !


Tog på henne hackamore och det fina ridtäcke med svansfläta så vi kände oss lite snygga när det nu var så länge sen vi var ute ihop.

Billan pigg, glad och lite tittig men en skön ridtur i skritt och trav ute i snön och det var underbart att sitta på hästryggen igen trots att jag kände av ryggen i vartenda steg !!!


  

Av Stina - 12 februari 2011 19:56

Tog en skön promenad mer herr V på em.

Solen sken och det var bara några minus, jätteskönt, och jag kände hur jag laddade batterierna under vår promenad.

Herr V skötte sig exemplariskt.

Han gick brevid mig med slakt grimskaft hela vägen och vi hade en mysig stund ihop.

För nåt år sen var det rena rama maktkampen att gå med honom så visst har han mognat en hel del den lilla terroristen ... och jag känner faktiskt glädje över en sån sak idag.

Att vi kan promenera lugnt och behagligt - det känns som ett steg i rätt riktning !


    


Av Stina - 12 februari 2011 10:42

har Horze på röda produkter inför Alla Hjärtans Dag.

Något för den med viss passion för rött ? ;)


http://www.horze.se/Valentine/valentine2011,sv_SE,sc.html?sz=16&prefn1=color&prefv1=R%c3%b6d

Av Stina - 12 februari 2011 09:19

Hööks har lagt upp en del intressanta täcken på sin fyndsida.

Tex fodrat 300 g täcke med 1680 D för 489 kr, eller fleecefodrat regntäcke för 399 kr.


Det är nu man ska köpa nästa års vintertäcken, många sköna slantar att spara !





Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards