It's my life

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Stina - 13 mars 2011 19:03

Den ena föddes med ett öga öppet ... har ni varit med om det någon gång ?

Lite orolig att det är nåt galet med den ... tiden får väl utvisa antar jag.


              

Av Stina - 13 mars 2011 15:57

har det varit.

Lördagen började med att bästaste Anneli på herr V och jag på Billan tog en timmes uteritt på morgonen.

Underbart väder, pigga och glada hästar och många sköna skratt !!!

Kan inte bli så mycket bättre start på en helg tycker jag ...


  


På kvällen var jag ute och åt med ett gäng glada och lite småtokiga arbetskamrater.

China hamnade vi på och kom inte därifrån förrens dom stängde och kocken vinkade hem oss *s*


   


Idag var ridhuset bokat på fm och Natalie på Billan och jag på herr V red dit.

Herr V har ju väldigt svårt att befinna sig på en ridbana ihop med ngn annan häst - det blir helt enkelt för mycket för hans lilla hjärna - så jag ville följa med dit och bara vara där så han fick vänja sig .

Natalie jobbade på en mjuk och samarbetsvillig Billan och jag styrde runt en herre som kändes som ett dynamitpaket. 

Trots detta så knallade han på och vi undersökte alla hörn, märkte att grus som skvätter upp på sargen inte biter oss och det går att gå åt ett annat håll än vad den andra hästen gör.

Lite kort trav fick vi in oxå och det gick faktiskt hela tiden att kommunicera med honom , han låste sig inte en enda gång !

På hemvägen skrittade han på på lång tygel, stannade för att se sig omkring mellan varven och kändes riktigt avslappnad.

Så, jag har världens bästa dynamitpaket i mitt stall och jag känner mig bara SÅÅÅÅÅ glad och nöjd med oss idag !


  


Innan vi red iväg sökte herr V kraft hos syrran ... eller utbyttes det några hemlisar ?


    

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards