It's my life

Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Stina - 20 mars 2011 21:31

som inte följt mig och herr V på vår resa så ter sig nog dagens seger ynklig och märklig ut.

Men ni andra förstår nog precis vilken segerkänsla jag hade när jag kom hem efter ridturen idag.


Trots att vi började galet, jag hade missat att spänna sadelgjorden så när jag satt upp åkte sadeln runt och la sig på sidan.

Inte bra med en nervig herr V som började studsa runt och få panik.

Jag fick honom lugn efter en stund och kunde lossa och spänna om sadeln tyst svärande för mig själv. Sådana där missar får jag bara inte göra med honom !!!


Så red vi iväg ihop med Natalie och Billan samt M och Nora för en ... joggingtur på grusvägen.

Jag som inte travat honom mer än några steg utomhus på ett år skulle ut och jogga honom ... förstår ni vilken grej ?

Vi parkerade oss mellan Nora och Billan så han hade trygghet både bakom och framför och så bar det iväg !


Och vi gjorde det !!!

Vi travade en lång sträcka, utomhus ihop med andra hästar.

Han var spänd, hoppade lite snett ibland men oj, oj, oj vad han lyssnade och travade på fint !

Ursäkta men, FAN VAD VI ÄR BRA !!!!!!!


    

 

Av Stina - 20 mars 2011 17:38

Lilla Linus( grå/vit) har visat sig vara en tjej =) så matte får ta och döpa om den tror jag .

Dom grå är hanar, och alla 3 växer så dom knakar !


     

    

Av Stina - 20 mars 2011 09:59

"Det ska va' gött å leva, annars kan det kvitta
Fint å leva, annars kan det kvitta
Lätt å leva, annars kan det kvitta
Spring inte runt och vela, då sabbar du det hela
Spring inte runt och veva, det ska va' gött, gött, gött, gött å leva!"


  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards