It's my life

Alla inlägg den 25 mars 2011

Av Stina - 25 mars 2011 22:39

från jourvårdcentralen.


Sonen fick näsblod strax före kl 18, han har haft problem med det av och till, så han fick lägga sig en stund som vanligt och hålla tryck på näsan.

Det blödde mer än vanligt - nästintill forsade - och inte slutade det heller som det brukar.

Vi fick det att upphöra 10 minuter och sen var det som att vrida på en kran igen så jag ringde sjukvårdsupplysningen som ordnade en tid på jourvc direkt.


När vi kom det verkade det som att det hade upphört och så igen helt plötsligt forsade det.

2 timmar på VC med 2 läkare som provade med tryck, tamponader indränkta i både det ena och det andra, ballonger och tillsist etsning.


Det var rena blodbadet inne i rummet, David var likblek ett tag och höll på att svimma och jag höll på att bli hysterisk.

Traumat vi gick igenom när han var ung återkom upp till ytan och jag tänkte hela tiden . " Nu börjar det igen. Det börjar igen."


Tillsist fick dom iaf stopp på det och gode gud ! se till att det fortsätter så !

Börjar det om igen så har vi order att åka direkt in till lasarettet ...

Det fixar vi inte efter detta blodbad som varade i 3 timmar innan dom fick stopp på det !!


Av Stina - 25 mars 2011 09:48

och jag har varit uppe på mitt ICA och spenderat lite pengar ;)

Ny vattenkokare - den gamla stängde inte av sig själv längre och knappen satt så dumt så man brände sig varje gång man fick stänga av.

Hela familjen har bränt sig minst en gång på den så nu fick jag nog !


Sedan hämtade jag ut mitt klädpaket.

Snygg blå Puma t-shirt till sonen, tights och fina tunikor till dottern och - hör och häpna - ett par jeans, ett par jeanstights och en grå t-shirt från Esprit till mig.

Har överlevt länge på ett par jeans men nu var det faktiskt tid att uppdatera garderoben lite - det är ju vår   


Solen skiner, jag har kompledigt och inget speciellt planerat - som bäddat för ytterligare en fin dag !


 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards