It's my life

Alla inlägg den 2 april 2011

Av Stina - 2 april 2011 21:38

att döpa dom här båda grabbarna, förslag mottages tacksamt :


       

Av Stina - 2 april 2011 10:55

Ät långsamt, gå långsamt och prata långsamt.

Säg nej.

Tänk på dig själv.


Mindfulness ... en liten del av det självklart, väldigt på modet just nu.

Så många nickar och håller med, naturligtsvis är det så vi måste tänka och vara.

Jag blir provocerad.


Måhända är jag märklig och tänker fel på hela fenomenet, men ja - det provocerar och retar mig !

Jag tycker faktiskt att vi mer och mer har blivit egoister och att världen skulle vara en mycket bättre plats om FLER brydde sig om varandra, sa ja till att hjälpa till och att anstränga sig själv lite för att göra någon annan glad utan att vinna på det själv.


Om jag jobbar långsamt och säger nej till att göra saker, innebär det då inte att någon annan får jobba lite mer istället ?

Om jag säger nej när någon behöver mig, innebär det då inte att den hjälpbehövande mår väldigt dåligt ?

Om jag hela tiden tänker på mig först, gör jag inte många gånger andra illa under tiden som jag inte ser ?


Jag tycker inte att problemet är att vi inte tänker på oss själva, för mig är problemet att så många gör det !!!

Hur många ensamma människor har vi inte ? Människor som ligger döda i sina lägenheter i veckor innan någon saknar dom ?

Hur många är det inte som mår dåligt och känner sig värdelösa och utanför ?

Ingen ser dom och ingen bryr sig ...


En värld av långsamma egoister ... nej tack !!


Arkivbild

 


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards