It's my life

Alla inlägg den 4 april 2011

Av Stina - 4 april 2011 20:59

Känner mig lite småtrött nu måste jag säga ...


Åkte till stallet för morgonfodring kl 7.

Bortstade rent 16 hästben och hovar inför hovslagarens besök 8.30

Vincent fick på sig framskor nu igen, Billan nya runt om och de andra 2 verkades - och jag, jag blev fattig igen =(


 

När det var klart gav sig gubben och jag på att fixa till ridbanan.

Jag krattade kanter och gubben körde traktor som om han inte gjort annat.

Och fint blev det !!


     


Därefter plockade vi undan skräp och annat som låg lite här och där innan vi for för att hämta garderober jag fått av en gullig arbetskamrat.

Några timmar gick åt till dom innan vi fick dom på plats och förankrade.

Vart kanonbra och jag har fått lite mera plats till alla mina saker =)


Sedan kom Natalie och det blev banbyggnad och hoppning.

När jag skulle släppa in Billan i hagen igen ville inte frökan fisförnäm gå i leran utan backar bakåt precis när jag öppnat grinden och står med den i ena handen och henne i den andra.

Jag drattar på ändan mitt i värsta leran och hästarna kommer loss, hela bunten !!

Turligt nog fick Natalie stop på Billan och herr V på stallplanen och jag fick stopp på Ebba.

Hästkräk, resten av kvällen fick jag gå runt med tjock, våt lera från topp till tå ( nästan ).


Fixade allt stalljobb, hämtade ungdomar vid bussen och skjutsade hem dom, organiserade lite i garderoberna och sedan intag av hästar innan det blev hemfärd kl 19.


Imorgon hoppas jag att jag hinner med att faktiskt rida och göra nåt kul med hästarna oxå ;)


Kattungarna har börjat utforska sin omgivning och springer runt i sadelkammare och är precis överallt och ingenstans.

Dösöta förståss !!


 

Av Stina - 4 april 2011 20:05

har hoppat bana idag inför lördagen, gick kanonbra !!


        

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards