It's my life

Alla inlägg den 10 april 2011

Av Stina - 10 april 2011 20:43

innebar intag och fodring av hästar samt pyssel och longering av herr V.


Stallkompisen kom förbi med 5 fulla påsar med hästsaker efter en tripp till Ullared, bla ett ursnyggt marinblått schabrak och ett blingbling träns. Nästan gratis oxå !

Jag måste ta mig dit nångång !!


Till lilla mig hade hon varit gullig och köpte fleecetäcke, ridtäcke i fleece samt fästingspray till hund. Tack !!



 

Av Stina - 10 april 2011 16:47

med min lilla prinsessa Ebba.

Vi började med borstning och pyssel innan vi tog ridbanan i besittning.

Först longerade jag 5 minuter och kollade att hon kom ihåg kommandona, och det gjorde hon.


 

Sedan släppte jag henne lös på ridbanan och passade på att fota lilla fröken innan vi avslutade med lite "frihetsdressyr" ala Tobbe, dvs följa efter, stanna och komma.

Eftersom det här är världens socialaste häst var det inga problem alls och vi hade en mysig stund ihop i solskenet.


     

Av Stina - 10 april 2011 13:52

hur den här lilla parveln hamnade på höskullen ??


Gubben började ösa ut gammal halm från logen och hittade den, som mumifierad, nerbäddad i halmen :


   

Av Stina - 10 april 2011 06:41

möjlighet till sovmorgon, första sedan lääänge, och jag vaknar naturligtsvis kl 6 och kan inte somna om.

Attans !


Jaja, nu fick jag lite tid att kolla in alla mina favoritbloggar i lugn och ro och bara vara, själv, få i mig mitt kaffe i lugn och ro.

Inte helt fel det heller.


Billan kommer att få en välförtjänt vilodag idag, men jag har ju ett gäng hästar till att aktivera så jag håller mig nog sysselsatt =)


Ha en skön söndag !


Vackra Billan

 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards