It's my life

Alla inlägg den 17 april 2011

Av Stina - 17 april 2011 21:03

men stora öron har han iaf.

Satte på honom en luva till kvällens dressyrpass och det var precis jag kunde tvinga in de där stora öronen i den =)


 


Vi hade ett alldeles fantastiskt dressyrpass på ridbanan, jag säger bara WOW vilken häst jag har !!!

Hans galopp är alldeles galet skön, jag blir lika fascinerad varje gång   


 

Av Stina - 17 april 2011 16:40

med rätt sorts mat efter ett träningspass, Billan tar sig gärna en god banan :


 

Av Stina - 17 april 2011 16:30

på ridbanan idag.

M och Nora red ett dressyrpass, S och Elegance roade sig med tömkörning och Natalie och Billan red ett riktigt bra dressyrpass.

Jag och Natalies pojkvän lekte fotografer =)


         

Av Stina - 17 april 2011 14:15

av skitspekulanter.

Med bagaget fullt av skit lämnade dom nöjt stallet ... ja, det finns folk till allt ;)


 

Av Stina - 17 april 2011 07:19

många gånger att folk skulle vara lite försiktiga med vad dom säger, hur dom säger det och varför dom känner att dom måste säga det.

Ord kan så lätt såra någon, ligga kvar hos någon länge som en tagg och göra väldigt ont.

Ibland utan att den som sagt det egentligen menar något illa, utan kanske tycker att dom säger det för att hjälpa till.


När det gäller hästar så har jag lärt mig med åren att inte lägga mig i om det nu INTE handlar om vanvård eller misshandel, för då står jag inte tyst brevid.

Det finns så många olika sätt att ha häst, hantera häst, rida och så många olika sätt att nå samma mål och vad är det som säger att mitt sätt är det rätta ?


Jag har dessutom lärt mig att tomma tunnor skramlar mest.

Dom som vanligen känner att dom inte kan vara tyst med sina åsikter, besserwissrar, vet många ggr inte vad dom pratar om.

Dom har ett behov av att framställa sig själva , kanske för att dom egentligen har ett väldigt dåligt självförtroende.

För min del känner jag att ju mer jag lär mig desto mindre inser jag att jag vet.


Jag försöker fokusera på det bra hos andra och framhäva det.

Det finns ALLTID nåt hos varje häst och varje människa som är bra.

Varför måste så många påpeka det negativa hos andra, hos deras hästar och deras ridning ??

Sitt och lyssna på en tävling tex och hör alla dessa kommentarer som många ggr är rent elaka ... varför ??


Och varför tror så många att dom vet precis hur en häst ska hanteras och ridas efter att ha sett den några ggr ?

Ägaren som kanske har haft den här hästen i många år ... du tror inte att den har mera kunskap och känsla för sin häst än vad du har som har känt den en kort period ?


Varför kan vi inte helt enkelt stötta och uppmuntra varandra mer och försöka se längre än vad näsan räcker ??!!


 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards