It's my life

Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Stina - 15 maj 2011 22:33

När folk börjar diskutera med andra om vad som skrivits i de här inläggen så är det dags att byta och se över vilka som har tillträde till mina lösenskyddade inlägg.

Jag uppskattar inte när folk bryter ett förtroende, det är ett bra sätt att förstöra en vänskap på !!!


Av Stina - 15 maj 2011 19:21

idag på Vincent när jag stretchade och kände igenom honom efter ridningen är att han var alldeles spänd och ömmade för tryck igen på vänster sida av nacken.

När ET var ute sist var det bland det första hon märkte och trodde på munproblem. Vi åkte ju till Torbjörn Lundström då som tog bort vargtänder men inte hittade några andra problem i munnen på honom.


Senaste tiden har han varit väldigt pigg på att lägga tungan över bettet. Varför ?

Detta händer ofta när han rids på tredelat tycker jag mig minnas efter att ha tänkt igenom saken ordentligt.

TL rekommendation var 3 delat alt rakt bett med bettplattor för att stabilisera. Det har jag följt.

Jag har haft en gnagande känsla av att han inte varit nöjd i munnen senaste veckorna, men inte riktigt kunnat sätta fingret på vad eller hur liksom.


Jag har iaf bestämt mig för att prova att utesluta tredelat bett på honom. Nu kör jag bara med hackamore några veckor för att sedan introducera novabett igen.

Jag ska försöka få ut ET igen så snabbt som möjligt och om Vincent får såna här utbrott igen så ringer jag klinik för röntgen av hals, nacke och rygg.


Arkivbild

 



Av Stina - 15 maj 2011 17:12

var nervös innan ridning idag.

Han steppade i stallgången , skrapade med framhoven och vägrade smaka godis som han vanligen älskar och fick ur sig en vattnig bajs.

Jag satte på honom ett hackamore och dressyrsadeln och så red vi ner på banan ihop med Natalie och Billan.


Vi tillbringade 30 minuter med att bara skritta runt, göra halt och stå still, flytta framdel resp bakdel för skänkel, böja och ställa åt båda håll och däremellan bara skritta runt på lång tygel.

Det tog inte lång tid innan han var helt avslappnad, öronen spelade som vanligt och han frustade nöjt.


Därefter vanliga stretchningen och godis som han glatt åt upp. Nöjd, lugn och glad häst och glad matte =)


Arkivbild

 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards