It's my life

Alla inlägg under juni 2011

Av Stina - 14 juni 2011 06:24

Kom på nu så här på morgonen att det faktiskt är nedräkning inför sommarens ledighet.

9 arbetspass kvar, 2,5 vecka,  innan jag har 6 veckors ledigt.

Tror ni att jag längtar ?? =)


2,5 vecka kvar innan vi flyttar och 2,5 vecka kvar innan det är beräknat att jag ska bli mormor.

Helt klart en händelserik sommar som kommer att bli helt oförglömlig   


Billan igår  

Av Stina - 13 juni 2011 21:41

har varit riktigt, riktigt pigg och busig idag. Så skönt att se.

Han blir totalt bortskämd av alla i stallet. Det mockas, gosas och han serveras vatten för hand i en liten rosa hink av en av tjejjerna.

Natalie kommer att ha en riktigt bortskämd prins när hon kommer hem igen =)


Jag ger honom runt en timme dagligen där jag borstar, myser och är med honom så han ska få lite stimulans i sin tråkiga boxvärld.

Däremellan kommer dom andra och ger lite gos och uppmärksamhet till honom oxå.


Idag har han verkat smärtfri första dagen och jag kan bara känna en ytterst lite förstärkt puls.

Eftersom ägaren inte är hemma så ringer jag vet imorgon för att kolla om det är dags att minska buttan, jag tar inga sådana beslut själv över en häst som inte är min.

Men det verkar absolut gå åt rätt håll  =))


Arkivbild

 

Av Stina - 13 juni 2011 19:02

fick flytta bete idag till de övriga hästarnas hage.Stackars Vincnet får "slåss" med ett gäng tjurskalliga damer ... inte lätt att vara ensam kille inte !


       

Av Stina - 13 juni 2011 10:27

Mustang idag. Nu ska det bli åka av ;)


 

Sonen har inte en riktigt lika bra dag. Han lyckades klämma tummen i bildörren när vi skjutsade honom till skolan, så han fick vända om igen och vi ska snart åka upp till VC och se om det behövs ta hål på nageln.

Tycker synd om honom, sånt här gör så ont !!!


 






Av Stina - 12 juni 2011 07:46

vilket åskoväder vi hade igår.

En stund av strömavbrott och telefonlinjen ur funktion blev resultatet av det ovädret.

Regnet däremot var mkt välkommet, äntligen blev det riktigt blött ute !


Hann inte med att rida hästarna igår tyvärr.

Jobbade till 12, sedan åkte vi och lämnade gubbens bil på verkstad, käkade på pizzerian och väntade på att visningen av gården skulle bli klar så vi kunde återvända hem.

Sedan mockning, flyttning av hästar och pyssel med Albin.

Fodring och koll av hästar i hagarna, hem och fixa lite innan det var dags för kvällsfodring av Albin igen.


Albin har svarat bra på behandlingen och ser riktigt pigg ut.

Han hade en svacka i förrgår och igår när han såg hängig ut och hade dålig matlust, men det verkar ha vänt igen och han ser efter omständigheterna ut att må rätt ok.

Måste åka och fixa hö åt honom snarast och mer halm nu när det står 2 hästar inne hela tiden.

Stallets övriga hästar turas om att vara "barnvakt" så det inte ska bli så långtråkigt för någon, det är lite pyssel med flytt av hästar, mockning mm så att allt ska fungera.


Jag fodrar Albin 4 ggr per dag och mockar 2 ggr per dag, snälla Sarah har lastat av mig lite och hjälpt till.


Börjar inte jobba förrens kl 17 ikväll så tänkte fara till stallet nu och hinna med mina hästar oxå ordentligt =)


Ha en skön söndag !


Metal har blivit en ranglig ungkatt =)

 

Av Stina - 10 juni 2011 21:25

och jag tog oss ett dressyrpass imorse.

Ambitiös, lyhörd och bara sååååå trevlig att rida !!!!


Lyckliga jag som har så fina hästar i mitt liv =)


Arkivbild

 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards