It's my life

Alla inlägg den 6 juli 2011

Av Stina - 6 juli 2011 21:34

Idag var då veterinären ute hos Ebba för att kolla på såret.

Hon rensade upp såret ordentligt, skar bort lite svallkött och spolade rent hela sårhålan.

Varet kommer troligen från en varböld som har bildats så jag ska fortsätta spola rent och tömma den dagligen.

Det har bildats en hård tjock sträng av bindväv som troligen är orsaken till hennes haltande. Strängen går ner mot leden och påverkar rörligheten i benet.

I samråd med "min" veterinär på Strömsholm kom dom överens om att behandla med Finadyne i 5 dagar och sedan får vi se hur det verkar.


Fortsättning följer .... *suck*


 




Av Stina - 6 juli 2011 07:34

ner till vattnet igårkväll.

Familjen Svan simmade förbi och vi njöt av lugnet som infinner sig direkt man närmar sig vatten =)


     


Sedan kan jag visa min nya bloggutsikt där jag sitter vid mitt köksbord.

Sämre utsikt kunde man ju ha :


   

Idag är det tvättstugan som gäller, veterinär ska ringas och väntas på och vi ska hämta vårat nya vitrinskåp på Jysk.

Så går den här onsdagen oxå skulle jag tro =)     

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards