It's my life

Alla inlägg den 9 juli 2011

Av Stina - 9 juli 2011 18:22

om man letar efter giftiga växter och träd att man faktiskt höjjer blicken och bara inte går och stirrar ner i backen ...


Sarah och jag tog en ordentlig sväng i hagen idag igen utrustade med kameror och fotograferade växtligheten.


 

Medans vi går där och verkligen går ut i hagens alla hörn och skrymslen så tittar jag uppåt på träden i ett av hörnen på hagen, och vad tror ni jag lägger märke till då ??


 

Ek !!

Det står 2 ekar i hagen och på något mkt märkligt vis har vi alla missat att dom finns !!!!

Fy satan vad dum jag känner mig !

Jag har varit så koncentrerad på växtligheten i marknivå att jag inte har sett dom  

Är det nu så att Albin dött och Nellie blivit sjuk för att jag varit så korkad och missat ekarna i hagen så kommer jag aldrig att förlåta mig själv, den saken är klar !!!

Sarah och jag begav oss iaf upp och stängslade bort dom lite provosoriskt tills jag har tid att sätta upp permanenta staket.


Så det var ett möjligt giftigt träd hittat ...


Bilder på övrig växtlighet kommer här om det är nån som kan tänkas känna igen nåt som giftigt :


                                     



Av Stina - 9 juli 2011 07:23

min hovslagare som kommer på måndag fm och tar gänget.

Skönt, har nämligen planerat att sätta igång Billan och Vincent igen då när det lugnat sig lite med flytt.


Veterinärerna verkar inne på förgiftning av ngt slag när det gäller stallets sjuka 1 åringar.

Svägerskan Sarah och jag ska återigen ta en runda i hagen idag, plocka med oss ex av alla växter vi inte kan namnet på och gå igenom dom ordentligt växt för växt.

Den lilla "damm" som finns, eller vad jag nu ska kalla den, tänker jag hägna bort så dom inte kommer dit ifall att den har ngt med det att göra.


Lite paranoid känner man sig trots allt och en otäck tanke snurrar i skallen : Matar någon hästarna med nåt ?

Jag tror inte riktigt på det, men kan inte bli av med tanken.


När det gäller problem av olika slag så har vi i stallet fått ett nytt, obehagligt sådant som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera.

Den där lugna sköna sommaren verkar vääääldigt långt borta ...


 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards