It's my life

Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Stina - 11 juli 2011 21:09

har jag längtat efter :


 

Herr V och jag tog en skrittur ihop med Natalie och Billan efter att hovis varit.

Hur underbart som helst att sitta till häst igen =)


På tal om hovis ja, Billan har trasat sönder sina hovar såpass att han inte ville sko henne nu. Suck.

Hon får gå barfota 4 veckor och sedan kommer han tillbaka så får vi se om det funkar då.


Efter skrittrundan duschade jag både Vincent och Billan.

När Billan står uppbunden blir hon stucken av ett stort monster till insekt i skapet och kastar sig bakåt. Får panik när hon sitter fast och fortsätter dra.

Panikhaken på grimskaftet går INTE upp och hon sliter upp stolpar och allt och far iväg med allt efter sig  !!

Upp på stallplanen där hon gör kaffeved av det mesta och sedan ner till mig med en stolpe kvar som slår mot benen och där lugnar hon sig när jag pratar med henne.


Sår lite här och var förståss, inget stort, och stel nu på kvällen.

Jag har henne på box nu inatt så jag kan hålla koll på henne ...

Snälla du där uppe : Kan det inte räcka nu ???!!!!


Senaste sjuka 1 åringens blodprover var klara idag och visade inte på förgiftning utan ngn liten infektion/inflammation i kroppen.

*Andas ut litegrann*


Följde med Natalie på kvällen och tittade på häst i ett stall jag inte sett på nästan 20 år, men det såg ut ungefär precis så jag mindes det.

Så gammal jag är *s*


Och nu är den här tanten väldigt trött och sliten och tänker alldeles strax krypa ner i sin säng och slockna !!

Sov gott allihopa, det tänker jag göra =)





Av Stina - 11 juli 2011 07:21

med nya stallet är att stallägarn kör ut vatten till hagarna !


Efter att ha vattnat alla hästar med att köra dunk i många år, och det går år många en varm dag, så är det rätt lyxigt att gå till hagen och bara vrida på en kran.

Jag uppskattar det myyycket =)


 




Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards