It's my life

Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Stina - 13 juli 2011 22:50

Det känns som om jag inte riktigt vet vart jag ska börja ...

Den här dagen kunde jag absolut ha klarat mig utan !!


Vi fick ett oerhört fin bemötande inne på kliniken med Ebba. Veterinären var väldigt lugn och mjuk med Ebba så den svårundersökta hästen lät sig snällt undersökas och klämmas på.

Vi vart direkt inbjudna till diskussion om vad som skulle göras eller inte göras med Ebba.

Klinikveterinären höll med min hemmavet om att det helt klart verkar se ut som någon form av bäckenskada, fraktur ?

Den kraftiga hältan, i princip blockhalt efter att ha gått en stund och den snabbt och kraftigt förtvinade muskulaturen över vänstra sidan talat för den saken tyckte veterinären.

Hon ska imorgon ringa Ulltuna för att skicka remiss för scintografi och kommer att ta kontakt med mitt försäkringsbolag för att få den undersökningen godkänd.

Det ser inte bra ut dock ...


Ledsen och orolig åkte jag hem, styrde lite i stallet och gick ner till beteshagen för att ge Vincent hans mat.

När jag närmar mig hagen går han för att möta upp mig och kommer nära ett av de andra stona i hagen som sparkar till kraftigt på hans bakben.

Vincent hoppar undan på 3 ben.


Han fick ett sår på insidan av benet, mitt emellan kota och knä, några cm långt och såg ganska djupt ut när jag sedan spolar det.

Ringer jourveterinär som helt enkelt vägrar att komma ut.

Behöver det sys kan vi lika gärna göra det imorgon ...


Orkar inte ens ta ngn diskussion utan avslutar samtalet och känner mig lagom upprörd och förbannad !!


 

Sitter och är lagom ledsen och orolig för båda mina hästar och kommer på det här med hästskon över dörren.

Letar snabbt upp en sko och spikar upp. Så där ja ! Nu ska väl oturen vända ??


 

En liten stund därefter stannar gamla hyresvärden till vid stallet, det ligger en påkörd katt en bit ner på vägen och en bil har stannat. Katten såg ut att vara svartvit - kan det vara en av mina ?

Sarah och jag kastar oss i bilen. En familj har stannat för att dom sett den påkörda katten och tänkte ta upp honom för att åka runt och fråga vems katten är.

Visst är det min katt.

Min vackra fina Musse ligger där alldelses livlös. Död.


Vi avslutar således kvällen, gubben och jag, med att under tårar begrava vår älskade katt.

Så mycket hjälpte den hästskon ...


Jag är just nu väldigt nära ett sammanbrott känner jag.

Jag orkar inte mer !!!!


Vila i frid älskade Musse !!


 

En

Av Stina - 13 juli 2011 10:24

Kliniktid för Ebba kl 15 idag !!

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards