It's my life

Alla inlägg den 25 juli 2011

Av Stina - 25 juli 2011 19:56

den 25/9 med Patrik Kittel och Maria Gretzer.

Tema : rätt ridning för en hållbarare häst.


Man kan ju hoppas på att få en plats =)

Av Stina - 25 juli 2011 19:52

var det igår, äntligen fick jag gosa ordentligt med världens sötaste Simon.

Stolt morbror och lika stolt moster fick oxå vara med på ett hörn =)


         

Av Stina - 25 juli 2011 17:17

imorse rullade vi iväg från stallet: jag, Sarah och Ebba med sikte på Uppsala.


Vi tog väg 55 upp och lyckades klara resan på 3 timmar och 40 minuter, vi hade planerat för 5 timmar, så vi var i god tid =)

Riktigt impad är jag över min häst som stod som ett ljus hela vägen i transporten, hon börjar bli resvan min lilla vän ...


Väl på Ultuna möter vi en förvirrad receptionist som efter inskrivning säger att " Ja, ni är ju här för att lämna häst inför scint bara".

"Ehh, nej, enligt telefon jag fick från er skulle hästen undersökas ordentligt innan för att se om scint ev skulle göras."

Alla står som frågetecken !

Jaha, oj, hur gör vi nu. Lasta ur och ställ hästen till höger eller till vänster viftar hon runt oss.

Serviceandan bara lyser och jag är riktigt irriterad !!


En stund senare dyker en smörig veterinär upp. Märktes det att jag var irriterad måntro ?

Hon läser igenom alla papper, hittar INGET om undersökning men gör en snabb koll och tycker direkt att hon klart ska scintas.

Så, det vara bara att lämna Ebba där och åka hemåt.

Jag var så arg att jag kokade.

Vad i h*lvete skulle jag där och göra redan kl 10 på förmiddagen när hon enligt journal bara skulle vila upp sig inför scint som ska göras IMORGON ???????


Vi lämnade transporten på plats och tog E4 hem, jag ilsket muttrande och Sarah slumrandes ;)

Halvvägs hem ringer veterinären upp och kvittrar att OJ, det stod visst att hon skulle rektalundersökas, det hade hon TOTALT missat, men bara så jag visste så var det gjort nu.


Förtroendeingivande !!


Hemresan gick bra den med. Ett snabbt stopp på G-gården för foderinköp och sedan bjöd jag Sarah på lunch på pizzerian.

Mockning och stalljobb innan jag dök en stund i säng och skaffade mig lite ny energi inför kvällens sårtvätt av tjurig herr V =))


STORT TACK till snälla Sarah som följde med idag och stod ut med lilla mig =)

STORT TACK även till alla som under dagen peppat och hört av sig via FB, SMS och telefon !! Det betyder massor att ni tog er tid och att ni tänker på oss !


KRAM !!!!!

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards