It's my life

Alla inlägg under juli 2011

Av Stina - 19 juli 2011 17:18

med Natalies nya stjärna, Amex :


           

Av Stina - 19 juli 2011 16:40

hittade Becca en liten svalunge som troligen ramlat ur sitt bo.

Den var alldeles medtagen och chockad och vi tog in den.

Åkte till djuraffären och köpte mjölmask som vi matade den med och så höll vi på med flygträning när den piggnat till sig lite.


Idag fick den så äntligen luft under vingarna och lämnade oss.

Hoppas det går bra för den nu =)


     

Av Stina - 18 juli 2011 22:40

3870 g och 51 cm lång


Blev bara en liten snabbis in idag för att hälsa underverket välkommen till världen.

Han fick åka ner till barnavdelningen imorse eftersom han fick feber och en snabb,ytlig andning   

Håller tummar och tår att han snart får komma därifrån, frisk och kry !

Lilla hjärtat ...


         

Av Stina - 17 juli 2011 22:57

har återhämtat sig från sin olycka och sattes igång lite försiktigt idag.

Pigg och glad häst, känns bra !


Herr V är halt och inte speciellt medgörlig när det kommer till sårtvätt.

Det är med livet som insats man håller på vid hans bakben kan jag lova, hjälparen som håller i ben löper stor risk att få sig en liten åktur ... för att inte tala om sårtvättaren.

Han gillar inte läget helt enkelt !!


Lilla Ebba, ja hon bara är.

Står där så beskedligt i sin box dag ut och dag in.

Mår så dåligt av att se henne stå där och ha ont och bara vänta på att få sin "dom".

Skär i hjärtat var dag ...

En gång om dagen går vi ut och äter lite gräs utanför stallet, det är det enda roliga hon har om dagarna.

Tänk om jag kunde trolla ...


 

Av Stina - 17 juli 2011 21:14

Simon !!!!!!!!


Jag är mormor !
Imorgon ska jag in och shoppa och snusa bebis    hihihihi !



Av Stina - 16 juli 2011 11:19

idag heller.

Förlossningen valde att skicka hem dom igen och dom fick en ny tid för ev igångsättning imorgon igen !!!


16 dagar över tiden idag, hur länge ska hon behöva gå innan dom gör nåt ???   

Av Stina - 16 juli 2011 07:36

ge mig iväg och lämna min bil hos bästaste lillebror.

Den fick 5 anmärkningar hos besiktningen sist, bla bromsslang, som kan vara skönt att ha fått fixat innan vi ska dra iväg med släpet till Uppsala.

Ja, att jag slipper körförbud som inträder snart är ju oxå en fördel *s*


Klockan 9 idag ska min älskade dotter vara på förlossningen för igångsättning, hon har gått 16 dagar över tiden nu, så det är hög tid för lilla Signe att vakna upp och möta världen.

Jag är något så enormt nervös, kommer att sitta klistrad vid telefonen för att få besked.

Lycka till Sara !

Det kommer att gå fint, och snart får vi träffa din älskade bebis !!

 


Av Stina - 15 juli 2011 18:05

ska Ebba infinna sig på Ultuna för att sedan göra en scintigrafi dagen efter.

Försäkringsbolaget ersätter 5500 av scinten och resten får jag stå för själv.

Googlade lite snabbt och hittade prisuppgift på 16000 ...


Så, jag har 10 dagar på mig att få ihop 10 - 15 000 kronor ...

Bara ta med sig kameran till stallet och lägga ut all hästutrustning på Blocket.

Jag ska ha pengar i handen så vi kan genomföra den här undersökningen, så är det bara   


Wish me luck !!

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards