It's my life

Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av Stina - 10 augusti 2011 22:21

går ikväll till en av familjerna i stallet som idag fick ta bort sin älskade hund pga sjukdom.

Vila i frid Rembla, du är saknad av många !!


-----------------------------------------------------------------------------------------------------


Herr V och jag tog oss en lugn kvällspromenad efter att jag fick sanera precis en halv häst.

Ganska fascinerande att man kan lyckas avgränsa sig till exakt halva sin kropp på det viset !!

Han kan han ...


 

Billan fick på sig tömkörningsgjorden och fick sig ett lättare pass. Själv önskar hon nog att semestern kunde ha varat en stund till ...


 

Av Stina - 10 augusti 2011 13:13

vad som händer med Ebba om det visar sig att hon inte blir fullt återställd, hur jag ställer mig till ett möjligt scenario att hon bara blir promenadhäst.


Personen ifråga verkade nästan tycka det var lite provocerande att jag tycker det är så naturligt att hon blir kvar.

Något som är helt självklart för mig !

Det är mina livskamrater och jag byter inte kamrater den dagen dom inte kan prestera längre.


Jag respekterar dom som har sina hästar för tävling och prestation. Så länge man håller sitt ansvar för hästen och ser till att den har det bra, så respekterar jag att man byter häst om den inte kan prestera längre.

På samma sätt vill jag bli respekterad när jag väljer att INTE byta häst utan vill försöka anpassa mig till hästen istället.


Jag är inte tävlingsinriktad längre. jag vill gärna träna och fortsätta utvecklas. Lära mig mer, men inte nödvändigtsvis tävla för det.

Lite småtävlingar kanske några ggr per år för att det är kul räcker gott för mig.

Jag ser hästarna som kamrater och ett sätt att leva och så länge jag kan se till att dom har det bra hos mig så stannar dom kvar.

Allihopa.


Så om någon mer gått och undrat så vet ni: Kan Ebba ha ett värdigt liv utan smärta, där hon kan må bra så stannar hon hos mig oavsett hur användbar hon blir !


 

Av Stina - 10 augusti 2011 08:56

Sadelkammaren:


       


Täckesboxen:


   


Själva stallet:


           


Logen där vi har allt foder:


   


Gamla halmutrymmet där vi hänger höpåsar. Planer finns att bygga ut sadelkammaren till dubbel storlek här:


   

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards