It's my life

Alla inlägg den 12 augusti 2011

Av Stina - 12 augusti 2011 21:55

Fm gick åt till att städa här hemma - mycket välbehövligt !

Vid lunch åkte jag och gubben till stallet och fixade med den nya sommarhagen, gjorde sluss och fixade lite med el och staket.

Några timmar la vi ner på den och när vi återvände till stallet stod det halmvagnar och väntade på oss.


Staplade halm med några av stalltjejjerna och hämtade in Billan från hagen - en liten promenad på nästan 3 km =)

Red ett mkt lätt dressyrpass på henne, nästan enbart i skritt och när hon slappnade av och sökte sig framåt/neråt och kändes avslappnad fick det räcka för idag.


Promenerade tillbaka henne och såg då att lilla Nellie fått nässelsutslag igen från huvudet, via hals och bog ner på frambenet.

Ringde Sarah och såg till att hon kom till stallet med Nellie säkert innan jag gav upp och åkte hem för att äta mat strax efter 21.


Känner mig lite lagom sliten nu och ska nog strax krypa ner och krama min sköna, efterlängtade kudde !!


bild från longeringen häromdagen

 

Av Stina - 12 augusti 2011 07:43

bra, förutom en av Vincents skor som flugit sin kos.

Se om jag får tag i min hovis så han kan komma - snabbt hoppas jag - och åtgärda det lilla problemet.


Igår när vi satt ett gäng utanför stallet och pratade bort lite tid fick vi se en liten tant komma kämpandes uppför backen mot stallet.

Käpp, handväska och ICA påse bar hon på och såg både förvirrad och utmattad ut.

Hon styrde kosan mot oss på bänken och vi kände direkt att det var nåt som var fel.

Vi hälsar och ber tanten slå sig ner en stund och i samma stund kör det in en bil på stallplanen som var bekanta med den gamla damen och sett henne ute på promenad.


Den gamla damen hade tidigare bott längre ner på vägen, men bodde numer i samhället. Hon hade varit och handlat på ICA och glömt bort att hon inte bodde på gården längre bort utan börjat gå mot sitt gamla hem.

Att gå från samhället till stallet är en bra bit för en gammal dam och hon var bra trött stackarn.

Tur att ngn bekant såg henne så hon fick skjuts till sitt rätta hem igen, hon var inte riktigt i stånd att redogöra för ngn vart hon egentligen bodde så det kunde ha blivit ett problem för oss annars.

Jag tyckte så synd om henne när hon satte sig i bilen, både olycklig och utmattad.

Det är inte lätt att bli gammal, det är ett som är säkert !


Pryder bloggen med en bild på de goda äpplen en av stalltjejjerna har i sin trädgård och snällt delar med sig av till stallets hästar. Det är väldigt uppskattat !


 



Av Stina - 12 augusti 2011 06:34

smsade min stallägare i förrgår.

Hästgarage, ja -  det är det som jag kallar för solskydd i sista sommarhagen *s*


  


Inte det snyggast, men väl funktionellt tror jag !

Efter lite funderingar, kompromisser och mera funderingar släpptes Billan, Vincent och Nellie där igår kväll.

Herr V är ihopläkt så jag har inget mer att skylla på, har ju haft dom installade sedan hans och Billans missöde, så det var bara att gå bort med dom.

Efter den här sommaren ser jag alla möjliga hemska scenarion framför mig och jag känner mig nojjig över att släppa dom på bete igen.

Nu är det visserligen bara 3 i samma hage.3 som funkar väldigt bra ihop så det ska väl förhoppningsvis gå bra.


Hästarna vart superglada i vilket fall så ja, det kändes bra till sist ändå.

Jag som sedan hade svårt att sova åkte bort till hagen vid 4 imorse för att kolla att dom levde, och det gjorde dom ... =)


       

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards