It's my life

Alla inlägg under augusti 2011

Av Stina - 10 augusti 2011 08:56

Sadelkammaren:


       


Täckesboxen:


   


Själva stallet:


           


Logen där vi har allt foder:


   


Gamla halmutrymmet där vi hänger höpåsar. Planer finns att bygga ut sadelkammaren till dubbel storlek här:


   

Av Stina - 9 augusti 2011 17:59

Tjusiga skor blev det idag för madame flodhäst   


Sarah fick den stora äran att sätta igång henne med longering, en liten lektion kan man nästan säga där Sarah fick känna på longering och hur det funkar.

En superpigg Billan fick hon chansen att känna på =)


     

Därefter satte jag mig upp på herr V.

En kille som idag var lite hostig, harklig och - tro det eller ej - aningens tungriden !!

En liten förkylning måntro ??


       

Av Stina - 9 augusti 2011 07:39

att fröken flodhäst - aka Billan - kan få skor på sig idag är ni gulliga !


Startar dagen med en bild på min lilla "smalrumpa", hon ser INTE rolig ut - nu syns det väl kanske inte SÅ på just den här bilden, allt beror på vinklar men det hugger till i hjärtat att se henne så här =(

Snart 2 av 6 veckors boxvila avklarad, vi tar det i etapper och fokuserar på att komma på återbesök !

(Ja, egentligen har hon ju stått på boxvila i stort sett sen 20 juni ... skrämmande tanke!!)


 

Av Stina - 8 augusti 2011 18:30

Gubben jobbar ikväll så jag passade på att göra nåt jag är barnsligt förtjust i, nämligen fiskpinnar, makaroner och stekt ägg.

Gubben anser att det knappt är ätbart och inte passar ihop alls, han har så dålig smak han så ;)


Risifrutti går hem hos mina katter, här har Pipan fått den äran att ta hand om resterna =)

 

Av Stina - 8 augusti 2011 13:06

Tömkörde en precis hur lugn, lyhörd och samarbetsvillig herr V som helst på morgonen.Inga ryck,kast, stegringar och ingen uppstressad häst alls.

Bara lugn och så himla med på noterna, det är nästan så jag inte tror det själv !!


Vi jobbade på övergångar och sidförflyttningar och det liksom bara flöt på   

Helt otroligt !


2 saker har jag märkt med min kille:

1. han har hellre benlindor på sig än benskydd. Han gillar INTE skydd alls. Benlindor går att tolerera.

2. Det funkar ALLTID bäst för oss när vi är helt ensamma i stallet. Både ridning och skötsel. En em när mycket folk är i omlopp i stallet är det inte ens nån ide att pyssla med honom, han stirrar upp sig direkt !


Funderar faktiskt på om jag nu under vintern ska ha honom ute till kvällsfodring så han slipper stå inne på eftermiddagarna när det är mkt folk i stallet.

Undrar om jag skulle kunna lösa det ??

Måste fundera vidare ...


Nu tänker jag krypa ner och ta en liten powernap och drömma om min fiiiiina herr V =))


Arkivbild

 

Av Stina - 7 augusti 2011 19:00

min bloggvän Kicki suktar efter ett par färgglada, utstickande ridbyxor så är jag mer åt det diskreta hållet och suktar efter ett GG schabrak.

Deras nya Titanium och då i den så lagom utstickande färgen: grått   


Det skulle göra sig så himla bra på mina hästar, jag känner det !!



Av Stina - 7 augusti 2011 16:33

har vi börjat tampas med idag.

Fina staplade rader på ren loge ger mig lyckokänsla, är man lite störd då ?


Vi har kämpat med att få rent logen från 30 år gammal halm och en hel massa skrot och hann precis klart till årets skörd dök upp.

Tidigare år har stallägaren kastat ner halmen i mellanrummet mellan stall och traktorgarage där det bara är jordgolv.

Massor av halm blev förstörd förstås, så jag är så glad att vi nu kan lagra den ordentligt.

Nisse hjälpte till ofcourse :


   

Brorsan Metal, ja han smet han och luktade på blommorna istället :


 

Av Stina - 6 augusti 2011 15:42

jag och min bror ...


 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards