It's my life

Alla inlägg den 1 september 2011

Av Stina - 1 september 2011 19:55

av hösilage beställd.

Stallägaren skulle lämna analysen i stallet - DET är nåt som är riktigt spännande !

Tyvärr har tydligen Hippocampus lagt ner sitt foderprogram på nätet =(

Synd.


Hur räknar du ut din foderstat ?

Med program eller för hand ?

Eller räknar du inte alls ?


 



Av Stina - 1 september 2011 19:44

av ngn anledning tittar jag på en snart 20 år gammal reklamfilm som garanterat får mig att gråta efter några få sekunder.

Varenda gång !

Det bara forsar upp känslor till ytan ...


Av Stina - 1 september 2011 17:07

just nu ...


Fick telesamtal från ett försäkringsbolag angående min bilförsäkring:

Försäljare : Det stämmer att du har en Volvo V70 årsmodell xxx

Jag : ehhh - årsmodell har jag ingen koll på, men det är en V70.

Försäljare: haha, ok. Hur många mil går den per år ?

Jag : ehhhh - mil, hmm .... ingen aning. Inte så mycket kanske.

Försäljare : Mer än 3 mil om dagen ?

Jag : ehhh .... nej. Mindre än så.

Försäljare : Vad betalar du för din bilförsäkring idag ?

Jag : ehhh .... ingen aning faktiskt.

Försäljare : Vad har du för försäkringsbolag idag ?

Jag : jaaaa.... vad hette dom nu igen ....ehhh .... vet inte ...

Försäljare : men du är säker på att du har en bil ? ( skämtsam)

Jag : Ja, jag tror det ... sist jag kollade hade jag en iaf ...


 

Av Stina - 1 september 2011 05:42

Nisse och Metal har fått flytta hem.

Ingen av dom har någon som helst respekt för bilar, vilket är oerhört dumt när stallet ligger precis vid trafikerad väg ... mitt i en kurva.

Vi har sett dom nästan bli påkörda lite för många ggr nu och jag bestämde mig för att försöka ta hem dom.


Första dygnet låg dom mest och bara njöt i soffan/sängen.

Sedan börjades det busa ... dom har lyckats vända upp och ner på hela lägenheten ett antal ggr redan.

Ska lägga dom i uteträning nu så dom kan göra av med all sin energi utomhus istället och låta bla mina blomkrukor vara ifred !


Inatt har Nisse legat och sovit i sängen med mig. Mysigt med en hoprullad katt intill !

Åtminstone ända tills jag blev väckt vid halv fem av att någon satte klor och tänder i min tå ...


 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards