It's my life

Alla inlägg den 7 september 2011

Av Stina - 7 september 2011 19:07

Nu kan man köpa liners, 100 till 400 g fyllning,  även till Horsewares Amigo 1200 D täcken !

Undrar om jag inte behöver ett täcke ... eller 2 ?? ;)


http://www.stromsbergsgard.se/?gclid=COymnqzxw50CFU1_3godpHJysA

Av Stina - 7 september 2011 10:05

sitter jag här och tycker synd om mig själv efter en morgon i stallet.

Ringde och sjukanmälde mig till jobbet, visst hade jag väl kanske rett ut det om jag fått sova nån timme men hur bra är det egentligen att gå och jobba med människor när snoret rinner och man hostar ur sig lungorna ?

Med tanke på mina brukare och arbetskamrater stannar jag hemma nån dag tills de värsta gått över.


Vad gäller avmaskning till hästarna så provade jag nått nytt iår, jag ringde till Apovets veterinär för rådfrågning och recept.

Fick prata med en mkt trevlig veterinär som faktiskt tog sig tid att lyssna och gärna diskuterade en stund med mig.

Han verkade betydligt mer insatt i avmaskningsfrågor än många andra veterinärer jag varit i kontakt med.

Tidigare har jag fått stå på mig att avmaska hästarna som legat runt 300 EPG då de flesta innan tyckt det varit onödigt, idag behövde jag inte ens säga till.

Alla avmaskas, utom de med 0 och 25 EPG, och Billan får Cydectin.


Jag ska jaga på alla i stallet så hagmockningen inte faller i glömska utan att vi alla hjälper till med detta tråkiga, men viktiga jobb.


Så jag kommer nu att få avmaskningsmedlet hem i brevlådan och det hela betalas med faktura. Mycket enkelt och smidigt !!


När jag ändå är inne på mask så ska jag nu ta och brumma till apoteket och köpa avmaskningsmedel till alla katter, hämta ut mer Acetylsystein till hästarna och shoppa Nässpray och Ipren till mig själv.


Ha en bra dag !


 




Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards