It's my life

Alla inlägg den 24 september 2011

Av Stina - 24 september 2011 20:04

bandageunderlägg i gel, är det nåt att ha ?

Typ dessa :  http://grand-prix.se/product_info.php/cPath/496_34_42_175/products_id/5019

Av Stina - 24 september 2011 19:28

startade vi upp med idag Ebba och jag efter en dos lugnande.

Därefter 1,5 timme i sjukhage i solen, vilket inte var fy skam alltså sa fröken Ebba =)


   

Sedan hoppade jag Billan på töm, gick väl inte direkt klockrent idag men det var faktiskt mitt fel.

Jag hade svårt att få till tömmarna och glappade i kontakten, inte så lätt för henne att förstå vad jag vill då !


   



Av Stina - 24 september 2011 09:57

på kliniken var att få se scintbilderna från Uppsala.

Man såg alla aktiva tillväxtzoner som lysande områden, samma områden på både höger och vänster sida, och så såg man klart skadeområdet i vänster bakknä som ett riktigt klart lysande område som inte fanns på höger bakknä.

Skönt är det att hon är scintad från bäckenet och hela vägen ner till hoven bak så man vet att det inte finns fler skador än i knäskålen.

På så vis var scinten klart värd alla pengar !


Veterinären frågade hur bemötandet varit i Uppsala och jag berättade om att jag var på väg att ta hästen och åka hem igen och minst sagt var nöjd med den vistelsen.

Enligt vet är röntgen /bilddiagnostikavdelningen helt suveräna och värda resan bara dom.

Själva hästkliniken däremot hade hon hört mycket negativt om från folk hon remiterat dit, och hon skulle faktiskt ta och skriva till dom och berätta hur missnöjd jag var med bemötande och information !

Det ska som sagt mkt till innan jag åker dit med någon mer häst !!


När Ebba skulle få sitt lugnande inför ultra/röntgen varnade jag som vanligt för att hon är enormt svårstucken.

Vanligen river vi ett helt stall, sätter våra liv i farozonen och vet får mest sticka på känn i förbifarten liksom.

Har varit stora problem att sticka henne ända sedan hon kom till mig som liten fjant.

Vet igår tog den tunnaste nål möjligt, kliade och pratade med henne lugnt, gav mig godis att ge och sen tryckte hon hårdare och hårdare med handen och vips så var nålen inne.

Ingen reaktion från Ebba !

Sekunden senare var läkemedlet givet och Ebba stod lugnt kvar och tuggade på sitt godis.

Bara det att hon tog sig lite extra tid, var oerhört lugn och pedagogisk gjorde att vi fick till det lugnaste sticket någonsin.


Det och att vet tog sig tid - trots fler kunder - att prata och förklara ordentlig gjorde att jag senare åkte därifrån mycket nöjd med besöket !

Vi vart oerhört bra bemötta även denna gång och jag har än så länge en riktigt bra bild av den här kliniken !

Vet tipsade oxå om, inför kommande vacc/stick, att smörja in stickområdet med Xylocain nån timme innan för att ta udden av sticket.


Arkivbild

 



Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards