It's my life

Alla inlägg den 18 januari 2012

Av Stina - 18 januari 2012 20:37

http://www.hippson.se/artikelarkivet/kronikor/kronika-vi-skrammer-sportjournalisterna.htm#comment


"Är vi skrämmande? Är det skrämmande med en tjej- och kvinnodominerad sport som röstar fram en Jerringpristagare?
Jag har svårt att tolka reaktionerna på att Rolf-Göran Bengtsson vunnit Jerringpriset på något annat sätt än att anta att det både på de stora tidningarnas sportredaktioner och bland deras läsare finns många som inte riktigt hade insett att vi ryttare finns, och som räds upptäckten.

Kanske har det att göra med att vi så ofta inte syns? Vi går där i mörkret mellan hagen, stallet, ridhuset och skogen. Dag efter dag, vecka efter vecka, med hästar, höpåsar och vattendunkar. Vi läser nog inte sportsidorna så grundligt, många av oss, och vi ser ganska lite av våra grenars stjärnor där. Runt en procent av utrymmet på sportsidorna ägnas åt ridsport (trav- och galoppsporterna oräknade). Samtidigt är ridsporten en av de allra största i Sverige och Ridsportförbundet är ett av de största specialidrottsförbunden inom Riksidrottsförbundet. Mötet mellan oss som rider och sportjournalisterna, i samband med att vi fick veta att RGB vunnit Jerringpriset, blev något av en frontalkrock".


Utdrag ur krönikan länkad först i inlägget, skrivet av Petra Andersson


Av Stina - 18 januari 2012 19:57

as yesterday.

Kanonfina hästar idag med =)

Herr V talar då tydligt om att han inte är hoppehäst utan dressyrfjant !

Ni vet att jag skrivit om tidigare hans hatande av benskydd, ja - jag har ju tom fått en spark i tinningen en gång i samband med benskydd på bakbenen !

Nu lindar jag honom istället och hästkräket står helt still och låter mig ta både av och på, tala om att tydligt tala om vad man vill !

Så matte, blivande dressyrfjant, har investerat i paddar och flera par benlindor åt den unga herrn.

Matchande schabraket förståss, mkt viktigt har jag förstått ;)

Nästa steg blir väl att jag börjar matcha mina kläder med hästens utrustning ... rädda mig den som kan ;)

Dressyrwannabees   


      


 



Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards