It's my life

Alla inlägg den 21 januari 2012

Av Stina - 21 januari 2012 18:30

Beställde en sadelvagn till bilen från Hööks som kom nu i veckan.

Idag skulle gubben sätta ihop den åt mig, och tror ni inte det fattas en del !

Sånt här gör mig galen, inte blir det bättre av att gubben ifrågasätter om det är jag som slarvat bort den  

Har för tusan inte ens packat upp det från kartongen !!!!


Inte går det heller att nå Hööks under helgen utan jag får snällt vänta till måndag morgon ... tålamod är inte min starka sida *muttrar ilsket*.

Av Stina - 21 januari 2012 15:38

Genom att skicka in en film där man rider ett dressyrprogram kan man nu få det bedömt av en domare, få ett protokoll att ladda ner och alltså tävla i dressyr online.

Jag tycker det är ett riktigt roligt initiativ, kanske skulle man prova på det ??


http://www.dressyronline.com/


Av Stina - 21 januari 2012 13:23

Jag är ingen speciellt duktig ryttare, och jag har massor att lära mig när det kommer till hästhållning i allmänhet.

Jag gör fel, missbedömer och ibland är jag inte tillräckligt informerad och insatt för att göra rätt val.

Det här med hästar och ridning är nåt jag aldrig kommer att bli fullärd inom, men jag lär mig hela tiden.

Jag lär mig för att jag är öppen, för att jag fortsätter ta reda på saker, för att jag är nyfiken och för att jag inser mina egna begränsningar.


Är det något jag tror på för att få/ha en hållbar häst så är det variation.

Att variera bett, nosgrimmor, sadlar, underlag och ridningen är nåt jag håller ganska hårt på.

Att alltid sitta med samma utrustning, på samma underlag och göra samma saker är som bäddat för problem.

Förslitningsskador helt enkelt, precis som vi människor får om vi utför monotont arbete.


Jag har svårt att förstå att man aldrig rider ut sin häst, åker till en annan ridbana eller varierar arbetet för sin häst.

Hur tänker man då ??

Hur kul kan det vara som häst att enbart få se sin hage, stallet och ridbanan precis utanför stallet ?

Inte konstigt om psyket blir skadat på en sån individ !


Variation som sagt, så mycket utevistelse som möjligt och grovfoder före kraftfoder är vad jag tror på.

Det är grundstenarna i min hästhållning, och dom stenarna funderar jag mycket över hur jag ska kunna förbättra/förlänga/ändra på för att göra tillvaron ännu bättre för mina hästar med dom förutsättningar jag har.

Att göra mitt bästa för att ge mina hästar en så bra tillvaro som möjligt, det är det minsta jag kan göra för dom !


Arkivbild

 





Av Stina - 21 januari 2012 08:54

varit med några år finns en alldeles underbar tråd på Bukefalos : "Minns du modet" där man kan återuppleva saker som var såå modernt när man var ung.

Minns ni de flätade pannbanden, randiga benvärmare som täckte hela benen, snörgjordar,de färglada syntestsadlarna i rött, blått osv, kombitäckena från Hansbo, Britta och Silver böckerna, Jofahjälmarna, nättäckena man la halm under, de obligatoriska stallådorna, märket från Wahlströms ponnyklubb man skulle ha på hjälmen osv ?


http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1132787


En kul tråd som väcker gamla minnen och får en att le igenkännande åt allt det som var så viktigt och så modernt =)

Jag kommer ihåg att mamma stickade benvärmare och stora oversize tröjor åt mig, alltid randigt !


   




Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards