It's my life

Alla inlägg den 26 januari 2012

Av Stina - 26 januari 2012 12:48

skjutsade jag sonen till skolan inne i stan på morgonen.

Det är mycket trafik ute så dags och dom flesta har väl bråttom till skolor och jobb, en del har lite för bråttom.

Jag hade lämnat sonen och var på väg hem, på huvudled ligger jag i högerfil och kommer till en 4 vägs korsning.

Det står några bilar i vänsterfil, väntandes på att svänga vänster och jag + 4 bilar bakom mig åkte i högerfil rakt fram på huvudled.

Precis innan korsningen hör jag hur flera bilar börjar tuta och jag tittar lite förvirrat runt och får plötsligt se en bil som kastar sig ut precis framför mig för att korsa vägen framför mig.

Han slår på en tvärnit när han ser mig och de andra bilarna komma och jag hinner precis väja undan och inte braka rakt in i sidan på bilen.

Jag missade honom med centimeter och måste ha haft änglavakt !

Efteråt var jag precis darrig och såg framför mig vad som hänt om jag brakat rakt in i honom och de 4 bilarna efter mig åkt in i oss oxå ...  


Nyligen kom jag hem från affären och har precis fått mig ännu en halv hjärtinfarkt .

I en kurva står en vägarbetsbil på motsatt körbana.

Jag saktar ner farten betydligt ifall jag skulle få möte på min körbana iom att dom från andra hållet måste ut på min vägbana för att komma förbi bilen och sikten var i stort sett obefintlig från det hållet.

Ser inga gubbar arbeta nånstans och får inget möte.

När jag kommer upp precis brevid bilen ser jag nåt svischa förbi i ögonvrån och ner på motorhuven faller ett litet träd !!!

Ja, då ser jag dom gubbarna - dom står och fäller sly/mindre träd på min sida av vägen och ett av dom landade precis med kronan på min bil !!

Tala om att få hjärtat i halsgropen ...

Nu en stund efteråt är jag mest arg , jag menar : hur dum får man vara: att man först parkerar bilen mitt i en kurva och skapar olycksrisk, och sedan fäller man träd på ANDRA vägbanan, dvs blockerar hela vägen utan den minsta varningsskylt eller dyl.   


Ja, det är tur jag har ett starkt hjärta och en vaken skyddsängel iaf !!



Av Stina - 26 januari 2012 07:31

finns att bläddra i på deras hemsida, snart dimper den nog ner i brevlådan.

Oavsett vad jag  tycker om en del av deras produkter så anser jag att dom gör en himla trevlig katalog, och jag älskar att sitta och bläddra i den.

Har redan hittat några småsaker jag gärna skulle vilja ha =)


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards