It's my life

Alla inlägg under januari 2012

Av Stina - 17 januari 2012 19:29

då var herr V försiktigt igångsatt idag.

20 minuters skrittarbete på töm nere på ridbanan och han såg riktigt fräsch ut !


För Billans del låg fokus på övergångar under dagens ridpass.

Och hör och häpna, en riktigt trevlig madam som bjöd till och gav mig ett riktigt trevlig ridpass.


Japp, en riktigt bra dag har jag haft - mycket stall med alla 5 pass i stallet och 4 hästar, men det är ju där jag trivs som bäst =)


Arkivbild

 

Av Stina - 16 januari 2012 22:33

till Rolf-Göran !!!!

Fasen vad kul !!!!   


http://www.tidningenridsport.se/Nyheter/Sverige/2012/1/Och-vinnaren-arRGB/  


 

bild lånad från http://www.tidningenridsport.se/

Av Stina - 16 januari 2012 18:05

säsong 3 körde igång igår.

Måste ju ses ihop med dottern ;)


http://svtplay.se/t/122051/ponnyakuten

Av Stina - 16 januari 2012 07:30

av Sofia, den här gången  : 5 måsten i stallet enligt mig


Täckesgalgar : Många täcken på liten yta, torkar snabbare , lätt att hålla ordning och dessutom snyggt !
Ett absolut måste ! http://billiejean.bloggplatsen.se/2010/11/11/3930963-tackesgalge/


Hösilagekrokar : För att flytta rundbalarna med hösilage manuellt. Hittar ingen bild på dom, men det är som krokar med handtag du krokar i balarna. Används varje gång det ska tas fram och öppnas ny bal.


Tvättlappar : i skumgummi. Använder dom till att rengöra krubbor, grovrengöring av områden runt sår, tvätta utrustning mm. Perfekt engångsartikel där man annars använder svampar som återanvänds och är rena rama bakteriehärdarna.
Finns alltid flera förpackningar i mitt skåp =)


Vattenkokare : Både för att fixa sig en kopp kaffe /te och värma vatten till sårtvätt e dyl. För oss som inte har varmvatten är det ett absolut måste och den kokar många liter vatten per dag i vårt stall !


En liten gubbe : som lagar, fixar staket, sladdar ridbana, ändrar och donar skulle alla stall ha ! Det absoluta måstet  =)


 


Av Stina - 15 januari 2012 20:03

på en tokpigg Billan blev det på em.

Så tjurig var fröken över onödiga sidoförflyttningar,halter och diverse annat TRÅK att hon höll på att krevera ;)

Hon har humör fröken, det är då ett som är säkert !!


Herr V verkar vara så pass ok efter sin hälta nu att jag nog kan sätta igång honom lite försiktigt i veckan.

Herrn har en hel del överskottsenergi som behöver pysa ut, just nu får hagkompisarna det mesta och dom såg lagom glada ut över det idag *s*

Han är precis som Emil i Lönneberga den där hästen, smög upp bakom Billan idag och gav henne ett rejält tjuvnyp i rumpan..

Sedan tittar han åt ett helt annat håll och såg så grymt oskyldig ut att jag höll på att krevera av skratt.


Arkivbild

 

Av Stina - 14 januari 2012 09:45

och är så fräck så jag helt enkelt snor iden om 5 snabba från Sofia - Stall Neshime ;)

5 snabba frågor - mina svar.


Jodhpurs eller ridstövlar: Ridstövlar vid ridning. Helt klart. Däremot tar jag av mina ridstövlar så fort jag sitter av hästen och tar på mig mina underbara jodhpurs med stålhätta ;)


Helskodda eller oskodda ridbyxor: Helskodda !


Svart eller brunt läder: Svart. Har alltid haft en förkärlek för svart läder =)


Stall eller lösdrift: Stall helt klart. Tror på att en välskött lösdrift är bra för många hästar, men jag föredrar helt klart stall.


Spån eller halm: Saknar mitt spån ibland. Lukten av en nyspånad box .. underbar ! Har ju halm nu och inser dess fördelar för hästen, men tycker fortfarande det är mer tungmockat och jag tycker halmstall luktar mer över lag.





Av Stina - 13 januari 2012 21:42

har så svårt att se längre än till sig själv och vad som är bäst/smidigast/enklast för en själv i alla lägen ...


Arkivbild

 

Av Stina - 12 januari 2012 17:36

var jag sen med att sätta snösulor på hästarna.

Fasen, vintern är ju alltid sen sa jag till hovis när han var ute i början av november - vi väntar en period med sulor.

Några få dagar senare började det snöa som ni alla vet och snön höll sig hela jäkla vintern i rekordmängder.

Iår sa jag till hovis att jag baske mig skulle vara beredd och sulorna åkte på i november.

Tja, har vi sett någon snö än ??


Förra året var jag snål när jag skulle köpa vinterstövlar till stallet.

Jag tittade på dyra, bra stövlar http://www.filippasridsport.se/sv/shop/ryttare/skor_och_stovlar/whitney_vinterskor_dam_fran_lacrosse.html

men i sista stund vart jag snål och tog ett par från Hööks för 200 spänn.

Det blir ju ändå aldrig så kallt.

Ja, så vart det ju 20 - 30 minus i långa perioder.

Mina stövlar från Hööks gick sönder efter 3 veckor och jag frös hela jäkla vintern om fötterna.

Iår köpte jag dom där dyra LaCrosse stövlarna, jag skulle minsann vara redo.

Och ja, dagarna med minusgrader kan jag räkna på ena handen och aldrig har det blivit under 5 minus ...


Om någon har undrat varför vi inte får någon vinter i den här delen av landet så har ni precis fått svaret här.


Så, ska jag eller ska jag inte köpa ny bikini till sommaren ?????? Jag bara undrar ...

 

 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards