It's my life

Alla inlägg under januari 2012

Av Stina - 12 januari 2012 11:20

fick jag en spark på knäet av en mycket yster häst vid uttag på morgonen.

Hästen har boxvila och går i sjukhage sedan några dagar tillbaka, överskottsenergin bara sprudlar ur öronen på den =)

Idag lyckades den dra omkull mig på en isfläck och det knäckte till i nedre delen av ryggen där jag haft problem tidigare .

Jag är ju så satans envis så jag släpper aldrig, så då får jag skylla mig själv att jag hamnade där jag hamnade *muttrar irriterat*


Lyckades mocka 5 boxar, sopa, bära vatten och hö till hagarna på ren envishet - men nu är jag rätt spak där jag sitter *s*

Har en känsla av att resten av dagen kommer att bli rätt lugn ...


Arkivbild

 

Av Stina - 10 januari 2012 17:49

produkter har jag kostat på till hästarna i olika former och utförande.

Nu har jag oxå kostat på mig en av dessa produkter för min nacke som alltid bråkar med mig.

Ska bli spännande att se om det gör någon nytta =)


http://www.hastbiten.se/nackskydd-mpolo-back-on-track-p-1393-c-239.aspx


Har du egen erfarenhet av dessa produkter, har dom hjälpt dig ?


Av Stina - 8 januari 2012 16:31

till ridhuset idag så tog vi oss en timmes uteritt istället Billan och jag.

Vägarna var mestadels fulla av is - tur man har fullbroddat - men offroad kunde vi hitta ställen att trava lite lugnt på.


Vincents hälta är - tack och lov - betydligt bättre.

Jag kanske klarar mig från klinikbesök den här gången ?

Han går i sjukhage nu och får göra så några dagar till, stackarn han verkligen HATAR det  =(


Bilen är lagad och klar för hämtning, ibland är det bra att ha bröder - TACK T !!


När jag stod igår och broddade av Billan inför transportresan stod jag och funderade på hur dom flesta andra gör, broddar man av eller inte ?

Så, hur gör ni och hur resonerar ni kring detta ?

Jag antar att den här frågan är lika "het" som broddar i hage eller inte - finns det nåt rätt och fel egentligen ?

Jag broddar av som sagt med tanke på den ökade tramprisken och med tanke på transportgolvet, vill inte köra häst med brodd.

Jag har gjort det tidigare men har tänkt om i frågan.


Arkivbild

 

Av Stina - 7 januari 2012 18:31

med släpet.

Duktiga Billan klev bara rakt in trots att det nu var ett tag sedan hon åkte + att det är en ny transport.

Min flicka är det   


Vi brummade iväg till klubben där jag bokat lilla ridhuset för en stunds tömkörning.


   


När vi kom fram upptäckte gubben att det luktade bränt vid ena framhjulet och fälgen var glödhet, bromsen ligger på.

Suck.

Så när vi väl kommit hem igen och lastat ur så var det bara att åka ner och lämna bilen hos lillebror för en koll.

Mutter, jag som hade tänkt åka till klubben även imorgon och rida =(

Men utan dragbil blir det lite svårt ...


Av Stina - 6 januari 2012 11:51

;)

Av Stina - 5 januari 2012 19:19


  

Av Stina - 5 januari 2012 17:54

en torsdag em så kan man ju roa sig med att ändra hårfärg ...


     

Av Stina - 5 januari 2012 10:30

igår lugnade stormen ner sig så pass så jag tyckte det var ok att ta ut Billan och motionera henne på ridbanan.

Becca följde med och ville prova att rida.

Det var en yberpigg häst hon satt upp på, mamma hade longerlina på för säkerhetsskull, men hon redde faktiskt ut det riktigt bra !

Blev skritt och trav en bra stund och sedan longerade jag Billan en kvart så hon fick springa av sig lite överskottsenergi.

Wiii sa Bill och satte iväg i någon slags galopp där bakbenen mest påminde om en känguru eller nåt i jämsideshopp.

Jag stod bara och skrattade åt henne =)

Hon är totalt galen den där hästen !


Arkivbild

 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards