It's my life

Alla inlägg under februari 2012

Av Stina - 24 februari 2012 20:05

Började dagen med att åka in till staden och handla hästfoder och därefter några timmars jobb.

Sedan tog jag på Ebba träns och slit o släng sadeln och så gav vi oss ut på en skön promenad ihop med Sarah med Nellie och Becca på Mulle.

Alldeles underbart skönt !


   


När vi kom hem igen fick Becca den stora äran att sitta upp på Ebba. Det var en väldigt nervös tjej som satte sig upp, och en mycket stolt tjej som hoppade ner någon minut senare =)


   


Billan kom ut på en skön uteritt med medryttare S på morgonen och den goda herr V har haft vilodag.


Av Stina - 23 februari 2012 21:08

rena skridskoisen och idag - ingen is alls.

Helt otroligt !

Och bra dränerad är den oxå, för inte står det vatten heller nånstans att tala om - fantastiskt !


Tömkörde en så duktig Ebba imorse att hjärtat svällde över av stolthet.

Broms, gas och styrning listade hon tydligen ut redan förra gången och skötte sig exemplariskt - hon är smart den här hästen ! På både gott och ont !


Sedan red jag Billie bus på ridbanan, mer grunder : tempoväxlingar, övergångar och lite annat trist som Billan avskyr ;)

Hon har fått problem med en spricka på ena framhoven som jag inte gillar så passet var lugnt

Hon har alltid haft lite småsprickor och hovar som gärna trasar sönder sig, men nu är det värre än vanligt.

Hovis kikade på den när han var här och slog på tappsko och tyckte inte det var så farligt, men den har blivit värr de senaste dagarna och jag tycker inte den ser sådär hemskt kul ut =(


   

Av Stina - 21 februari 2012 18:14

till stallet då det droppade vatten från taket i sadelkammaren rakt ner på och in i en av inackorderingarnas stallskåp.

Efter närmare koll är det helt enkelt snö/is på hösilagebalarna på logen ovanför som börjat smälta och droppar ner.

Inte så farligt alltså.


Fettisdagen idag och jag ska festa loss på en god semla - älskar semlor ! - till kvällsmat.

För övrigt en lugn kväll, ska bara loppa mig och inte göra nåt vettigt alls.

Så det så !      


Arkivbild

 

Av Stina - 21 februari 2012 16:43

från några dagar tillbaka bjuder jag på idag.

Becca, Sarah, Mulle och Nellie.


     

    

Av Stina - 20 februari 2012 14:47

sticker Sarah och jag till Globen och ser The Immortal World Tour. Fasen vad häftigt ! 


 

Av Stina - 19 februari 2012 10:41

råder ute, gubben åkte nyligen iväg till stallet för att sanda och salta och ringde nyss med det glädjande beskedet att VATTNET ÄNTLIGEN FUNGERAR I STALLET IGEN !!!

2 veckors dunkbärande har vi haft ... nu är det bara att se till att det inte fryser igen under nätterna som är kalla.


Yes, yes, yes  rinnande vatten !!!!! 

Av Stina - 18 februari 2012 14:59

Red en finfin Billan imorse, mestadels utan stigbyglar och dottern red Mulle barbacka.

Liten balansdag kan man väl säga ? =)

Billan och jag jobbade med övergångar, tempoväxlingar och försök att få matte att inte skumpa så mycket ... vissa saker gick bättre än andra ;)


Idag bjuder jag på några bilder från teaterkvällen, naturligtsvis glömde jag ju fina kameran så mobilen fick jobba hårt !


     

Av Stina - 17 februari 2012 20:10

så vaknade jag upp idag och var irriterad så fort jag slog upp ögonen.

Det var liksom bara en sån där dag.

Inte blev den bättre heller av att jag roade mig med städ och tvätt på förmiddagen och ett läkarbesök på em som retade upp mig ännu mer.

Både huggorm och taggtråd till lunch typ =(


Bad faktiskt Sarah att rida Billan ihop med Becca idag, jag var helt enkelt på för dåligt humör för att gå i närheten av mina pälsklingar. Vore inte rätt mot dom.

Gulliga Sarah ställde upp och red trots värkande skuldror och Becca tyckte det var dödskul !!

Jag ska ta mitt hemska, dåliga humör och lägga mig extra tidigt ikväll. Ingen blir glad av att umgås med mig liksom !!


             



Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards