It's my life

Alla inlägg under februari 2012

Av Stina - 17 februari 2012 07:22

enligt Havrepappa http://www.hippson.se/blogs/havrepappa/rasbiologi-for-hastar.htm#comments


Polishäst = Equus Gladiatus



Dressyrhäst = Equus Sketibrallus



Hopphäst = Equus Skuttistudsus



Fälttävlanshäst = Equus Suicidus



Dressyrponny = Equus Mini Sketibrallus


Shetlandsponny = Micro Equus Macro Latus

 

Tack för dagens första skratt Havrepappa   



Av Stina - 16 februari 2012 20:35

men bra dag har jag haft.

Förmiddag i stallet med underbara Ebba, Sarah och medryttare S.

Hem och bytte kläder och for på möte på sonens kortis i stan.

Hem och hämtade Becca, till stallet för att möta upp hovis som slog på tappsko på Billan och sedan hjälpte jag till med intaget av hästar.

Lite kaffe och sedan for Sarah och jag till bygdegården för att se dottern uppträda i en teaterföreställning, Troll, som hon och många andra barn övat på hela hösten och vintern.

Oj, så duktiga dom var !! Det var så kul att se dom, ren glädje !!

En riktigt bra dag   fler sådana ska jag skaffa mig !! 


   



Av Stina - 16 februari 2012 12:12

Första tömkörningen ... det var väl inget =)


 


Första uppsittningen ... var väl inget heller =)


 

Av Stina - 14 februari 2012 14:36

medryttare S hade Billan själv.

Jag var i stallet hela tiden och fanns tillhands för alla frågor, kanonbra gick det =)


Herr V tog jag ut och tömkörde, ställde lite mera krav och han var allt lite svett när vi var klara pluttegubben !

Sedan hjälpte jag Sarah att tömköra Nellie, gick brevid i början men kunde sen ställa mig och bara titta på , hon är så otroligt lugn Nellie !!


 

  

Av Stina - 13 februari 2012 18:38

fick jag med mig dottern ut till stallet igen och vi "busade runt" på Mulle och Billan på ridbanan.

Hon var så glad för tant Sarah var där och tittade på och Mulle var nog glad även han för att få busa lite.


Blev ingen avancerad ridning som sagt, jag är fortfarande lite ynklig, men KUL hade vi =))


Arkivbild

 

Av Stina - 12 februari 2012 20:35

idag ;)

Tog en riktig myskväll med fröken Ebba istället.

Tränset på, hon accepterar det riktigt bra nu och så fick jag för mig att klippa av henne manen.

Kan inte bestämma mig för om hon passar i det dock ... ??

Sedan tog vi pallen och lite häng över ryggen, och under några sekunder släppte jag stödet på pallen och hon hade alltså hela min tyngd på ryggen. Brydde hon sig om det ? Nepp =)

Duuuuktig tjej har jag !


Mätte henne gjorde jag oxå och fick henne till den imponerande höjden 147 cm. Ponnyskrälle ;)


   

Av Stina - 11 februari 2012 12:39

7 år idag !

Hipp, hipp HURRA !!!!!!!!!!


 



Av Stina - 11 februari 2012 12:29

vad jag hatar att vara sjuk !!

Envis som jag är sadlade jag på Billan och försökte mig på lite ridning imorse.

Yr och illamående och med hemsk huvudvärk klarade jag mig drygt 20 minuter och sedan svartnade det för ögonen.

Svimmade till en liten stund helt enkelt, vaknade lite snyggt på marken brevid Billan och började kräks =(


Kom igång lite smått igen, fast vi la ner ridningen, och stalljobbet med mockning osv som vanligen tar mindre än en timme tog 2 och vattendunkarna som skulle bäras ut till lunchen har aldrig vart så tunga som idag.

Ja, jag är ynklig helt enkelt och jag AVSKYR det !

Nu ska jag lägga mig och vila innan det är dags att åka och ta in hästarna. Och när jag vaknar så mår jag bra igen.

Punkt.


Herr ful

 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards