It's my life

Alla inlägg under februari 2012

Av Stina - 10 februari 2012 21:00

är vad jag är =(

Över 39 graders feber och sjukt illamående, med hostan from hell.

Stackars, stackars mig    

Av Stina - 9 februari 2012 15:10

           

 
Av Stina - 8 februari 2012 20:08

broddspark på en av stallets hästar avrundade dagen.

Veterinären var snabbt på plats och såret var som tur var inte så illa, ca 8 cm långt med en ficka så det sattes in dränage.

Muskeln under var lite skadad - såret sitter på halsen, men det ska nog läka fort.

Har lånat ut Vincents avtagbara halsdel så dränaget blir lite skyddad, såg ut som hästen hade slöja på sig =)

Täcke var tyvärr uteslutet då det skulle skava på precis fel ställe.


Billan såg piggare ut nu på kvällen och tog sig an sin mat med den vanliga ivern, hon har fått stå inne idag men imorgon kan hon nog knalla ut till kompisarna igen.

Och jag har fått min efterlängtade transportvagn  

Imorgon ska Sara och jag försöka sätta ihop den, kan bli spännande ... 


Tack bror och svägerska !!!!


Av Stina - 8 februari 2012 11:03

Billan reagerar på vaccinationerna iår igen, fast lindrigare än förra året.

Lätt feber har hon och är väldigt trött och hängig.

Stackars lillkickan !


Arkivbild

 


Av Stina - 7 februari 2012 20:27

bär vi dunk efter dunk efter dunk efter ... ja, ni fattar ... med vatten till stallet.

Jag försöker med positivt tänkande och ser framför mig fiiiiina muskler på hela stallgänget.

Grannen påstod försynt att det slagit över ordentligt ...   fast det var ju längesen DET hände ;)


Arkivbild

 


Av Stina - 7 februari 2012 18:36

på nåt bra förslag på doppresent till en liten Simon ??

Kanske nån rolig länk till en smått förvirrad mormor ??

Har visserligen 2 månader på mig, men det kan behövas så jag verkligen hittar den perfekta doppresenten till denna lilla charmör =)


 

Av Stina - 6 februari 2012 20:30

en sån här till stallet :


http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=164691983


Tror jag skulle ha mkt hjälp och nytta av den =)


Av Stina - 6 februari 2012 17:38

gick kanoners, lugnast av de alla när det gäller sprutor är .... *trumvirvel* ... herr V !


Ebba var oxå riktigt duktig - försökte springa över mig 2 ggr och stampade mig på foten 1 gång, men havrehinken distraherade såpass att veterinären enkelt fick till båda sprutorna.

"Det blir nog häst av henne oxå" sa fru vet när det var klart.

Japp, det tror jag med =)


Arkivbild

 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards