It's my life

Alla inlägg under mars 2012

Av Stina - 15 mars 2012 12:44

skrittade Sarah Billan på ridbanan med litet travinslag, och jag skrittjobbade herr V.

Han var spänd, tittig och okoncentrerad så jag tillbringade 40 minuter med att få honom att slappna av och mjukna.


Idag skrittade vi ut ihop med Sarah på Billan, lika spänd och tittig idag var han herr V.

Jag tror det har en del med blåsten att göra, det blåste både igår och idag och han blir spänd och nervig.

Jag koncentrerade mig på att sitta ordentligt ner i sadeln, jag har en förmåga att spänna mig och ta spjärn i stigbyglarna/skjuta mig ifrån sadeln när han är så här, sänka och bredda händerna och titta rakt fram förbi allt han reagerade på.

Och ja, trots att det kändes som om han skulle kunna explodera när som helst så kände jag mig säker där på ryggen - jag hade kontroll.

Tänk vad långt vi har kommit ihop ändå herr häst och jag =)


   

Av Stina - 13 mars 2012 12:49

har jag hunnit med på förmiddagen.

Började med att löslongera lilla Mulle och sedan tömkörde jag Vincent.

Idag påbörjade jag operation bominvänjning på honom och la en bom på ridbanan.

Så fort han fick se den började han stressa -  springa runt, runt och resa sig.

I 15 minuter ca fick han skritta runt bommen och sakta, sakta tog jag honom närmare och närmare innan jag började be honom gå över den.

Han laddade långt innan och formligen kastade sig över den i halvpanik - tur jag hade handskar på mig - eller kastade sig förbi den. Gång på gång.

Efter ca 15 minuters försök till skrittande över bommen fick jag honom att slappna av så pass så vi kunde skritta fram till den, göra halt och sedan någotsånär lugnt faktiskt gå över den och då fick det vara bra för idag.

Han var vid det laget fullkomligt genomsvett efter all stress stackarn =(

Det är inte lätt att ha bomfobi !!


Billan skrittade jag 30 minuter och tog någon minuts trav i slutet för att känna på henne, hon känns fin och ohalt. Skönt !


bild fr i söndags

 



Av Stina - 12 mars 2012 21:50

från gårdagen.


       

Av Stina - 11 mars 2012 19:36

20 minuter barbacka, avslappnande att bara gunga med =)

Ridit en så kanonfin och lugn Vincent så jag finner inte ens ord för det, vad jag däremot fann var galoppskänkeln och galopperat har vi gjort !

Låter fånigt, men för oss är det stort !!  


Min snälla gubbe har tvättat både bil och transport.

Transporten backade vi intill körbron upp till logen och på så vis nådde vi att ta taket ordentligt.

Eller, gubben nådde kanske jag ska skriva ;)


     



Av Stina - 11 mars 2012 08:43

körde vi igång med igår, Sarah och jag.

Vi la en presenning i botten på bästaste vagnen och mockade på, mycket smidigare än att springa med skottkärran =)

Hästarna hjälpte till förståss !


 

Av Stina - 10 mars 2012 19:29

att livet är rätt gött !


Löslongerat herr V, skrittat Billan 20 minuter och haft en 12 timmar lång stalldag med många glada skratt =)


 

Av Stina - 10 mars 2012 07:51

några bilder från häromdan när herr V skrittjobbades på banan och säger åt er alla att göra en bra helg ;)


     


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards