It's my life

Alla inlägg under april 2012

Av Stina - 8 april 2012 20:52

en finfin Ebba, ridit en okoncentrerad och lite styrig herr V och assisterat när medryttare S hoppat Billan för första gången.

Film på det kommer under lösenskyddat inlägg.


Ja, mycket mer än att jag har haft en riktigt bra dag har jag inte att säga =)

Av Stina - 7 april 2012 13:32

Billan och jag ha tränat på morgonen men det satans ovädret igår hade sett till så ridbanan var frusen =(

Träningen är uppskjuten tills på onsdag, ridbanan tinade upp under fm så Billan och jag tränade för oss själva istället.

Tränarhjälp behöver vi absolut för vi är på helt olika planeter när vi rider, och jag var nära att få smaka grus för varje galoppförsök vi gav oss på.


Ebba longerade jag med sadel + hängande stigbyglar.

Det blev några små bocksprång i galoppen när hon kände dom utmed sidorna, men sedan var det liksom inget mer med det.

Nu är jag hemma för att äta lite och sedan ska jag tillbaka för att em fodra och ta mig an herr V.


Ha en fortsatt trevlig påsk !


Arkivbild

 


Av Stina - 5 april 2012 20:51

fick befinna sig på ridbanan även idag bland bommar och hinder, idag i form av löslongering.

Senaste tidens bomträning har gjort framsteg, han kan nu passera allt hindermaterial som ligger utanför banan utan att skygga och kasta sig.

Han kunde även idag slappna av med bommar på banan och gå förbi dom =)


Billan red jag lite senare och hon var så het idag att det pös ur öronen på henne, speciellt eftersom hon fick trava över bommarna och hoppa lilla hindret som stod kvar på banan.

Jag fick jobba ordentligt med henne men jag hade ändå känsel kvar i händer och armar när vi var klara, får se även det som ett framsteg *s*


Bjuder på en bild på lilla fikahörnan i stallet, här dricks det numer en och annan kopp kaffe =)


 

Av Stina - 4 april 2012 21:11

Hinderdekorationer för 399 kr ... definitivt nåt jag inte behöver !


http://www.hooks.se/product.aspx?productid=720630


Bara för att jag sa det så kommer jag säkert snart ha jordens cravings för dom ;)

Av Stina - 4 april 2012 20:19

min bloggvän Ann frågat sin frisör om vad jag skulle göra med mitt snygga orangefärgade hår åkte jag upp till ICA igen och köpte brun färg som gubben fick hjälpa mig på kvällen.

Alltså, efter 4 färgningar/blekningar är jag nu någon form av brunett och det kommer att dröja innan jag dristar mig till nåt liknande igen.

Jag lovar.


 


Efter att ha mått bättre igår vaknade jag imorse med huvudvärk, täppt näsa och halsont.

Kan man åka på en vanlig förkylning efter influensa eller vad håller min kropp på med ???

I vilket fall red jag Billan på morgonen och eftersom jag trots allt orkade det så meddelade jag jobbet att jag kommer imorgon.

Ipren och Panodil fixar nog det hela.


Idag red jag Billan på vanligt tredelat och lämnade allt vad hjälptyglar heter i stallskåpet. Inte ens martingal satte jag på.

Första kvarten gick hon som en redig stjärnkikare och bråkade med bettet/handen. Försökte springa på och jag voltade/snurrade henne vid varje försök.

Idag verkade min plan funka iaf för sista delen av passet gick hon i bra tempo och sökte sig mot bettet och jag hade lagom mycket häst i handen.

Efter att ha lunchat hästarna, och putsat mina ridstövlar, åkte jag hem för att äta och sova en stund.


Frampå em dök jag upp igen ihop med Becca och vi satte fram lite travbommar och ett litet hinder åt henne och Mulle.

Medans dom hoppade tömkörde jag en trotsig Ebba och lät henne gå över bommarna.

Hon måste ha umgåtts för mkt med Vincent för bommarna var dödsläskiga =(



Sist ut idag var herr V som inte gillade att hinder och bommar låg kvar på ridbanan, elaka jag !

Vi voltade runt dom, gick emellan och gjorde halt mitt imellan dödsfarorna och till slut slappnade han av och vi övergick till lite dressyrarbete.

Jag måste nog säga det igen, han är såååå rolig att rida nu  


   


Av Stina - 3 april 2012 16:47

Frågan är  .... vad TUSAN gör jag nu ??????????


   


  





Av Stina - 3 april 2012 14:13

Morot med inslag av rödbeta ... kan det anses som en förbättring eller försämring av den där påskkycklingen ??   


Med tanke på att jag har hår nästan ner till midjan ... jag har några år framför mig där jag definitivt kommer att komma ihåg det här missödet ...

Av Stina - 3 april 2012 13:02

Nu börjar jag återuppstå från de döda - äntligen !


Hittade faktiskt så mycket ork så jag tog och tömkörde en väldigt pigg och glad 6 åring imorse.

Sedan var orken nästan slut så Billan fick nöjja sig med en löslongering, när mockningen sen var avklarad var jag definitivt slut !


Har vilat en timme och är nu redo för att förinta påskkycklingen som väldigt oönskat sitter på mitt huvud ...

Wish me luck - jag behöver det !!


Arkivbild

 



Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards