It's my life

Alla inlägg under maj 2012

Av Stina - 25 maj 2012 13:03

njuter av sitt sommarbete, 1 vecka idag utan skador =)

Undrar om jag kommer att räkna hela sommaren så ? Antal skadefria veckor ...


Planen för sommaren är att Ebba ska gå och bara loppa sig i 4 månader med 3 åringens rätt till total ledighet.

Resten av hästarna ska ut på 3 månaders bete, men ska ridas hela sommaren.

Jag lägger in 1 extra vilodag i veckan och ger dom 1-2 veckors ledighet var.


Även Mulle ska alltså ut på bete ( fångoro !! ), fast vi ska dela av hage så det inte blir hur mkt gräs som helst + att han ska ha munkorg för att begränsa intaget.

Jag bara måste låta vinterhagarna vila iår !!!


Så, var nu gulliga och håll tummarna att åtminstone NÅGON av mina planer går som jag tänkt mig !!


Arkivbild

 

Av Stina - 24 maj 2012 13:23

öppnade Hööks sin butik här i Norrköping, och naturligtsvis var Sara och jag på plats då för invigning =)


 


Jag var otroligt måttlig i min shopping, jag chockade tom mig själv ;) , och kom bara hem med helskodda ridbyxor, piketröja, 3 par ridstrumpor och en fleecefilt för sammanlagt 600 kronor.

Och eftersom jag var en av de första 300 kunderna fick jag en gratis höpåse =)


 

Av Stina - 23 maj 2012 19:02

Av Stina - 23 maj 2012 14:33

försmäktar vi på denna ö !


Åska och dunder igår morse som slog ut ett kretskort i telestationen, alltså vart vi utan internet i ETT DYGN !!!!

Förstår ni vilken pärs det har varit ??

Jag fick så mycket tid över så jag rakade mina ben igår kväll ...


Igår red jag iaf ett riktigt bra dressyrpass på Billan, bra takt och bra tempo hela passet igenom.

Långt från att gå i form på något vis, men just nu struntar vi helt enkelt i det som tränarn säger.

Idag tog vi oss ett dressyrpass till och se, idag gick det inte alls.

Eller jo, vi fick till fina höger galoppfattningar och dom brukar vi knappt få till alls   

Efter det shamponerade jag henne grundligt ( årets första ) och nu är hon så blank och fin så !


Vincent som fått ledigt i 4 dagar pga sårskadan fick börja jobba idag igen.

Tömkörning på myyyycket pigg gosse alltså.

Han var precis genomlöddrig när vi var klara så han njöt faktiskt av sin schamponering efteråt.

Så nu skiner han oxå =)


Arkivbild

 

Av Stina - 21 maj 2012 12:45

härlig uteritt började dagen med på Billans rygg.

Hon är lite tittig när man är ute själv och jag har ju haft problem med att hon fryser fast/racerbackar när hon ser ngt otäckt.

Otaliga ggr har jag fått sitta av och leda förbi när tiden inte räckt till till att envis hålla henne kvar tittandes mot objektet och bara stå där tills hon går framåt ( och det kunde ta TIIIIIIID ).


Iaf börjar det släppa nu.

Hon stannar/backar lite några ggr per uteritt men nu behöver hon oftast bara några sek tittande innan hon självmant går framåt och förbi =)


Arkivbild

 

Av Stina - 20 maj 2012 18:31

är skadad fick Billan ställa upp på dagens dressyrträning.

Det blev ett lugnare pass än vanligt eftersom hon inte är fullt igång, men jobba fick vi allt ändå.

Fröken envis vart så ARG när jag kom åt henne att hon bara stod och hoppade på stället emellanåt, och jag satt och skrattade på ryggen åt henne.

Stallkompisen trodde ett tag att det skulle bli tårta när hon for runt och hoppade som värst, men tji fick hon =)


Proppade i mig värktabletter innan träning så jag skulle fixa en träning för ryggen och det får jag lida för nu ... ajajaj ...


Arkivbild

 

Av Stina - 19 maj 2012 22:03

måste man dra en gräns när det gäller att rädda djur till vilket pris som helst.

Ibland är helt enkelt det enda rätta att låta dom få somna in, för deras skull.


Ta denna ponny som skulle räddas, han fick åka 11 timmar transport till veterinär som var villig att "rädda honom".

Om jag sett rätt lades klippet upp i maj 2011 och ponnyn levde till oktober 2011.

Varför låta honom lida så länge ? Det är ganska uppenbart för mig att han var bortom räddning och hade mått bäst av att få somna in direkt han upptäcktes.



"SAINT NICK'S STORY:

Saint Nick is an American Shetland Pony. He is between 12 to 15 years old. Nick was an owner surrender. The owner wanted to have him shot. Nick has a severe foot injury that has been terribly neglected and now Nick's life is at stake...his leg is infected with a horrible, and potentially fatal fungus called Pythiosis.  This is an injury that if it had been treated when it happened a long time ago, it wouldn't be in this HORRIBLE condition. But the fact is, is that his foot IS in this horrible condition, and the owner was just going to have Nick shot in the head. Instead, Lynnette Hummel (Gunny's Dancing Hooves Ranch and Rescue) took Nick in. Nick is in a tremendous amount of pain. His injury is quite severe and the infection is putting his life in serious danger. We found a veterinarian who specializes in severe injuries like Nick has. Dr. Jolly has agreed to accept Nick at his hospital in Arkansas, and is giving the rescue a huge financial break.... but, it is still going to be costly to pay for his treatment and to get him healthy again. Nick was trailer for more than 11 hours from Texas to Arkansas to Dr. Jolly's hospital to begin immediate treatment to save his life. They have begun the life-saving series of vaccinations that will hopefully give Nick the immune response he needs in order to fight this horrible Pythiosis fungus. In the meantime, Nick's life still hangs in the balance, and his medical bills keep mounting. So, that's Saint Nick's story. His life totally depends on each one of us to help him... every little bit helps. Please consider giving something, anything, to help Nick."






Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards