It's my life

Alla inlägg under maj 2012

Av Stina - 19 maj 2012 16:15

den andra mannen i mitt liv ;)


         

Av Stina - 19 maj 2012 13:13

mina kvarvarande stallhästar på baksidan imorse så fick dom gå och äta lite gräs medans jag mockade ur Ebbas box.

Precis som alla år innan undrar jag så här års vad i helskotta jag har bädd för !!!


 


Rätt som jag stod där och sopade fick jag oväntat besök, jag blev ganska förvånad måste jag säga ...


 


Herr V förståss hade klättrat upp på den ca 1,5 meter höga gödselstacken och undrade vad jag pysslade med där inne i stallet ! 

Han fick komma in bakvägen i stallet och sedan åkte han ut i hagen igen, kollade efter skador men han hade lyckats låta bli att skada sig under sin klättring.


Jag mockade klart Ebbas box, mockade rent i hagen Ebba och Nellie gått i efter avmaskningen och plockade iordning på skräp och bråte runt stallet och fodrade sen lunch.

DÅ hade herr V lyckats skada sig *sliter mitt hår* och hade ett långt skrapsår på framsidan av ena bakbenet.

Jag blir galen på den här hästen !!!!   


Tvättade rent - det verkade inte vara så farligt ? - och sen for gubben och jag till returen med sopsäckar och bråte vi plockat ihop.

Så skönt att det är gjort !!


Småflickorna verkade ha haft det bra den första natten i det fria


 


Fast jag undrar jag hur mkt dom har sovit inatt när inga vuxna hållt ordning på dom, tyckte det gäspades lite väl mycket jag !! ;)


 



Av Stina - 18 maj 2012 19:19

rent ut sagt ...

Hur är vissa människor funtade egentligen ?????


Av Stina - 18 maj 2012 16:50

blev överlyckliga när dom fick gå ut på bete idag.

Nu önskar jag Ebba en riktigt lång och härlig sommar iår, stackarn missade ju förra årets när hon fick stå på boxvila =(


       

Av Stina - 17 maj 2012 20:59

vad jag avskyr såna här dagar !

Karensdag från jobbet, inget stall och inga hästar, inget vettigt gjort, rastlös samtidigt som jag kämpat med att bara komma ur sängen med ett elakt illamående.

Tvi vale !

Det enda jag har är ännu mer ont i ryggen efter för mycket liggande ...


Nä fy, det är lika bra jag går och lägger mig igen och hoppas att jag imorgon kan göra lite mellan varven, annars avlider jag !!


Arkivbild

 

Av Stina - 17 maj 2012 07:26

är allt jag har att säga denna morgon, har spytt som en gris hela natten och var lite matt när jag åkte till stallet för att morgonfodra och släppa ut.

Nu är jag hemma igen och ska ringa och göra kollegorna glada med en sjukskrivning och sedan kryper jag ner i min säng igen och tycker synd om mig själv !


Bjuder på några bilder på min vackraste pojke =)


           

Av Stina - 16 maj 2012 21:25

av liten ponny


     

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards