It's my life

Alla inlägg under maj 2012

Av Stina - 16 maj 2012 09:42

haft ett riktigt bra samtal med vår veterinär.

Lite roligt tyckte jag allt det var när hon ville ha namn på en av mina hästar för att hitta mig och de övriga kusarna i systemet, hon frågade efter namnet " på den lilla arga".

Det är Ebba det ...    


Eftersom hon känner alla hästar i stallet, alla ägarna och våra hagsituationer så diskuterade vi grundligt våra maskproblem.

Vi gick igenom häst för häst, både årets värden och förra årets och satte upp en strategi.

Det är ju ganska intressant att hästar som går i samma hagar kan skifta så mkt som mina gör.

Vincents 25 mot Billans 1200.

Tänk vad bra det är med träckprov, förr avmaskades det på ren rutin och jag tycker det är SKÖNT att inte behöva pilla i hästarna "gift" i onödan utan fokusera på dom som behöver det !


Nu är det KRIG mot otäcka maskar !!  


Bild på den lilla arga =)

 





Av Stina - 15 maj 2012 20:22

Lilla blodmasken:


Vincent 25

Ebba 750

Mulle 450

Billan 1200


Ebba har även bandmask och springmask som endaste redovisats : positivt. ( vad nu det betyder).

*muttrar en aning över resultatet*

Av Stina - 15 maj 2012 16:40

dränering av ödem på klinik : 2122 kr.

Ohhhh så roligt   


Av Stina - 15 maj 2012 10:23

för ryggen att jäklas med mig =(

Har känt av den senaste 2 veckorna och idag när jag vaknade tog jag mig knappt ur sängen.

Stoppade i mig lite fina värktabletter och for till stallet för fodring och uttag, med en förhoppning om att kunna rida herr V.

Men tji fick jag, tabletterna hjälpte inte särskilt mycket och värken börjar stråla ner i rumpan - ischias på gång igen.

Longerade honom med chambon istället.

Nu hoppas jag bara på att det inte blir värre än vad det är ...


Arkivbild

       

Av Stina - 14 maj 2012 17:24

inskickade, hoppas jag får svar redan imorgon så vi hinner avmaska "småbarnen" (Ebba och Nellie) inför betessläpp på fredag/lördag.

Gräsinvänjning pågår =)


Tömkörde en finfin herr V med fokus på sidförflyttningar och på galoppen, och red ett kortare dressyrpass ( skritt och trav ) på en okoncentrerad Billan.


Arkivbild

 

Av Stina - 10 maj 2012 11:32

med bommar utsatte jag herr V för idag.

Vi höjde ribban ett steg och hade 2 bommar i rad.

Efter att ha hoppat över båda några gånger övergick han till att trava över dom och det gick faktiskt över förväntan =)

Vi avslutade sedan med att få till kontrollerad galopp i båda varv, duktiga killen !


Medryttaren hade Billan och red på banan, skritt med inslag av trav, vi börjar alla längta efter att få komma igång igen men vi får nog ta det lilla lugna ett litet tag till =(


Bild fr löshoppningen förra veckan

 


Av Stina - 9 maj 2012 21:04

och en envis huvudvärk gav alla hästarna vilodag.

Imorgon är en annan dag ...


 

Av Stina - 8 maj 2012 21:38

blev det för herr V imorse.

Spänt skrittarbete, tjafsigt travarbete och så avslutade vi med det bästa galoppjobbet hittills för oss.

Vi hade störningsmoment i form av hinder samt Billan och medryttaren på banan och han hade väldigt svårt att slappna av idag och koncentrera sig.

Trots det, inga kickningar idag heller ... är vi på väg att kunna pricka av första målet snart ?? =)


Ebba och herr Mupp

 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards