It's my life

Alla inlägg under maj 2012

Av Stina - 7 maj 2012 19:02

blev det uteritt på Billan ihop med Becca/Mulle och en till av tjejjerna i stallet.

Vi red en ny väg för mig, en som tar oss bakvägen till skogen och ridhuset så vi slipper trafiken på vägen.

Jättemysigt !

Tjejjerna tog sig ett par härliga galopper, Billan får ta det lite lugnt ett tag till så vi travade efter.

Hon var inte riktigt nöjd med det =)

Herr V och Ebba fick välförtjänta vilodagar.


Ebba visar sin goda hoppteknik ;)

 

Av Stina - 6 maj 2012 21:15

kom kära bror och Sara och grattade Becca i efterskott.

Hon fick 2 jättefina förstoringar på Ebba och Mulle som nu pryder väggen i hennes rum, och så det bästa av allt ... en tårta som Totte gjort !

Hon blev överlycklig och jag är så imponerad över både hur fin den var och hur GOD den var.

Tänka sig att tårtmästaren i släkten är en man ;)


Tack båda två, Becca blev så glad !


 

Av Stina - 6 maj 2012 18:28

så lyckat med Ebba och herr V att vi provade samma sak med Nellie och Mulle.

Jag säger bara, jisses vad gammelponnyn taggade till =)

Dom verkade ha precis lika roligt dom här 2 !


       

 

Av Stina - 6 maj 2012 18:10

har vi roat oss med idag.

Jag valde att ta med mig ut herr V och Ebba samtidigt för att Vincent förhoppningsvis skulle kunna slappna av mer med en kompis på banan.

Och så lyckat det blev då !

Båda hästarna verkade ha helskoj och löshoppade mest sig själva, vi stod i mitten och bara tittade på.

Så himla roligt att se att lite av den gamla Vincent var tillbaka, han som faktiskt älskade att löshoppa som yngre =)

Vi hade bara bommar som vi sedan höjde till pyttehinder.


           

Av Stina - 6 maj 2012 17:53

       

 
Av Stina - 5 maj 2012 19:46

har blivit riden idag igen och hon är så cool.

Start och stopp fick dom träna på idag och Becca kunde rida henne runt själv längs spåret och på stor volt med mig bara som säkerhet i linan =)

Vi provade en anings trav oxå och det var väl inget det heller.

Världens bästa Ebba helt enkelt !


Arkivbild

 

Av Stina - 5 maj 2012 13:05

en lite styrig herr V på morgonen.

Han var nära att gå omkull i ena hörnet när han rusade iväg och bakdelen for iväg.

Vet inte vad han lyckades med, men han hade en spricka på ena hoven högt upp när vi kom in som inte fanns där imorse =(

Senaste tiden har han kommit in från hagen med ett nytt sår om dagen, tänk om han kunde lära sig hålla koll på sina ben !


Red sen Billan 40 minuter på banan. Lite skrittjobb och så la jag in lite trav längs spåret.

Hon verkar helt obekymrad om den lilla svullnad som är kvar vid knäet, känns skönt =)


Roade mig oxå med att rensa stora sten på ridbanan, det är massor nu och jag hoppas resten av stalltjejjerna hjälper till så vi håller vår bana fin.

Ska ta och rensa lite ogräs som börjar dyka upp längs kanterna nån dag när andan faller på.

En sak vet jag säkert : med 4 hästar och inackorderingsstall så lider jag aldrig brist på saker att göra =)


Arkivbild

    

Av Stina - 4 maj 2012 21:34

sa stallkompisen när jag stod och tittade på när tränaren red Vincent nu ikväll med världens lyckligaste leende i ansiktet.

Han är så fin min kille !!!!!!



Arkivbild

 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards