It's my life

Alla inlägg under maj 2012

Av Stina - 4 maj 2012 08:53

min yngsta dotter 11 år.

STOOOOORT GRATTIS ! 

 

 

Av Stina - 3 maj 2012 18:51

till Becca ihop med storesyster Sara, svärsonen och sötaste lilla Simon.

En trevlig em  =)


       

Av Stina - 3 maj 2012 11:07

i det vackra vädret ihop med medryttaren och Billan startade upp dagen.

Herr V och jag joggade lite lätt på ridbanan därefter, lite lugn dag ifall herrn kände av ngn muskel efter gårdagens klättring =)

Hitintills har jag lyckats hålla min planering vad gäller hästarna, hejja mig =)


Arkivbild

 

Av Stina - 3 maj 2012 06:06

Idag blir jag tant på riktigt !!

... eller börjar livet vid 40 ?


I vilket fall ... ja må jag leva ;)


 

Av Stina - 2 maj 2012 21:04

Nyligen kommit hem från en kvällsuteritt/klättring med herr V ihop med Becca och Mulle.

Snälla rara Mulle följde med uppför backen en gång och sen fick han nog, han drog helt enkelt iväg i galopp med Becca på ryggen nerför branta backen och uppför nästa.

Och fort gick det !!

Medans jag tampades med herr V som började hoppa på stället och ville följa med vrålade jag åt Becca att slita tag i ena tygeln och få stopp på honom innan dom hann fram till sista branta backen som går ner på vägen ...

När hon lyckades med det fick hon hoppa av och leda hem monstret till ponny efter att herr V och jag klättrat lite till.


På vägen hem upptäcker Becca att hon tappat sin mobiltelefon så när vi gjort hästarna färdigt var det bara att gå tillbaka och börja leta efter den.

Vi hade tur och hittade den oskadd.


 

Av Stina - 2 maj 2012 12:39

har Billiebus fått idag, Mulle har fått fina fötter och Ebba slapp göra nåt alls när hovis var ute hos oss imorse.

Förvånat konstaterade han att Billan - precis som Vincent härom veckan - hade alla skor i behåll, mycket sällsynt sista tiden ... jag tackar bootsanvändandet för det.


Hjälpte Mulle att bli av med nåt kilo päls innan han fick gå ut, nu är han i stort sett vit för att sedan mörkna lite igen när all päls är fälld.

Billan skrittade jag igång idag, 20 minuter på ridbanan för säkerhets skull efter vilan - urtrist tyckte både jag och Billan ( som skrittade runt utan hopp och studs ) så imorgon blir det skritt ute.


Så tömkörde jag en finfin Ebba, bjuder på en lite film där vi tömkör med enhandsfattning (för att kunna filma).

Hon går ngt bättre när jag använder båda mina händer =)

Men visst är hon duktig för den korta tid hon faktiskt blivit tömkörd ??


Av Stina - 1 maj 2012 16:06

1 maj bjuder på, har suttit utanför stallet och bara njutit !


Red ett dressyrpass på herr V idag igen, ett som inte kan räknas till ett av våra bästa, men emellanåt kändes det riktigt bra.

Tror största felet ligger på mig som ryttare och det ska bli himla kul att se honom ridas av ngn annan !

I vilket fall är jag riktigt glad över att det nu var flera dgr sen han kickade mot skänkeln eller försökte slita mig ur sadeln.

Fortsätter det så här så har vi snart uppnått våra första mål ;)


Arkivbild

    

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards