It's my life

Alla inlägg den 7 juni 2012

Av Stina - 7 juni 2012 19:22

På em idag red vi ut, jag och herr V, Sara och Billan, Becca och Mulle.

Vi red samma väg som vi brukar och på lilla vägen in mot skogen i en backe kastar sig Mulle plötsligt om.

Jag ser att Becca faller handlöst åt sidan i samma ögonblick som herr V kastar sig helt om och jag ser då Sara bakom mig falla av Billan precis intill mig.

Jag hade tag i ena tygeln för att hålla honom från att springa iväg och han snurrar runt i ett hopp över Sara där hon ligger.

Jag hör henne skrika nåt om spark/tramp och ser Vincents hovar svischa över huvudet på henne och hinner tänka " oh jävlar, han kommer att trampa på henne" !!!!


Billan och Mulle galopperar iväg en bit och jag försöker få kontroll över Vincent med en stor oro i mig.

När jag så äntligen får honom så lugn att jag kan hoppa av har både Becca och Sara rest sig och ser ganska ok ut så jag ser till att fånga in hästarna innan dom hinner ut på trafikerad väg.

Becca är chockad förståss, hon landade rakt på huvudet precis brevid en stor sten ( änglavakt ) och verkar mest ha fått skrapsår och blåmärken.

Sara fick ett tramp på sidan av foten ( änglavakt ) och de krosskador i ansiktet jag först såg framför mig klarade hon sig utan !


När alla är genomgådda går vi tillbaka uppför backen för att leta efter gummibandet som lossnat på Beccas stigbyglar och det är då vi ser den !

En tunn nästan osynlig ståltråd går över stigen och den såg banne mig ut att blivit placerad/uppspänd där !!!!!!

Inte konstigt att Mulle kastade sig om när han gick in i den !!

 

Upprörd är jag så förbannat och funderar på en polisanmälan, men samtidigt så INNERLIGT glad att det gick så bra som det gick !!!


Av Stina - 7 juni 2012 19:20

har letat sig in i en hästaffär själv för första gången i sitt liv och överraskade mig totalt =)

Det är kärlek det !


 

Av Stina - 7 juni 2012 06:37
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards