It's my life

Alla inlägg den 3 juli 2012

Av Stina - 3 juli 2012 21:02

Koka upp 1,5 liter vatten och 0,5 dl koncentrerad citronjuice (jag använder den gula citronformade flaskan)

Pressa i 5 stora vitlöksklyftor, låt sjuda några minuter och stäng av plattan. Låt kallna, sila och häll upp på sprayflaska!

Av Stina - 3 juli 2012 20:50

hos Butiken i Stallet som säljer Horsewares produkter.

Jag har köpförbud ... jag har köpförbud ...   


Arkivbild

 

Av Stina - 3 juli 2012 18:19

Hur gör ni andra för att skydda era hästar från insekterna nu under sommaren ?

Har ni flyweil/flugmask och/eller täcke ?

Använder ni ngt medel och i så fall vad ?

Om ni använder flughuva - har ni den på dygnet runt ?


Jag använder flughuva med öron som jag tar på på morgonen och av på kvällen.

Jag har alltid använt Switch ( vad ska jag göra nu när det blir förbjudet ? ) och Absorbine Ultrashield att förbättra skyddet med när Switchen har suttit ett tag.


En av mina bloggvänner -Kicki- hade kokat ihop något eget insektsmedel som jag är lite nyfiken på att prova, har du möjligen lust att lägga ut receptet om det är ok Kicki ?


Så här kan man oxå ha sin flughuva ;)

    

Av Stina - 3 juli 2012 15:02

har tappat en tand, jag tror tandfen i det här fallet får komma med massa morötter =)


 

Av Stina - 3 juli 2012 09:25
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 3 juli 2012 08:22

Tränaren tyckte herr V har ändrat sig i kroppen sista månaderna, det har blivit mera sportmodell över honom ?

Jag har ju inga bra exteriörbilder så jag kan jämföra, dessutom är det ju så himla svårt - tycker jag.

Däremot är det ju himla roligt att tränaren tycker han är en riktigt fin häst i trevlig modell =)

Roligast av allt är ju att så många har påpekat hans mentala förändring, han är mera tillfreds med både ridning och tillvaron -  mer avslappnad och trygg i sig själv.

Ja, det är så länge det inte kommer en snigel och joggar över vägen för då tänker herr V INTE gå förbi den förrens den kommit över ...



Mars

   


Juli


   


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards