It's my life

Alla inlägg under juli 2012

Av Stina - 3 juli 2012 15:02

har tappat en tand, jag tror tandfen i det här fallet får komma med massa morötter =)


 

Av Stina - 3 juli 2012 09:25
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 3 juli 2012 08:22

Tränaren tyckte herr V har ändrat sig i kroppen sista månaderna, det har blivit mera sportmodell över honom ?

Jag har ju inga bra exteriörbilder så jag kan jämföra, dessutom är det ju så himla svårt - tycker jag.

Däremot är det ju himla roligt att tränaren tycker han är en riktigt fin häst i trevlig modell =)

Roligast av allt är ju att så många har påpekat hans mentala förändring, han är mera tillfreds med både ridning och tillvaron -  mer avslappnad och trygg i sig själv.

Ja, det är så länge det inte kommer en snigel och joggar över vägen för då tänker herr V INTE gå förbi den förrens den kommit över ...



Mars

   


Juli


   


Av Stina - 2 juli 2012 21:53

med herr V idag.

Större delen av passet var ja, mindre bra.

Herr V småstegrade, hoppade, bet sig fast i bettet, gick emot både hand och skänkel, kröp bakom lod osv.

Jag spände mig och red riktigt uselt - ja, vi fick inte alls till ngt flyt =(


     


Sen kom vi då till galopparbetet och det usla passet byttes mot ett stort leende - utan tvekan det bästa galopparbetet vi fått till =)

Han orkade hålla galoppen, jag red med "lös" tygel och höll honom på volt med enbart skänklar och han var självbärig.

Övergångarna trav-galopp-trav var riktigt, riktigt bra och ja - det bara kändes så otroligt HÄRLIGT !!

Efter galoppen hade vi lossnat båda två och flöt runt i en härlig, avslappnad trav.


         



Av Stina - 1 juli 2012 21:03

blev det lite skillnad :


   


Idag var vi inne i stora staden och köpte en grästrimmer, stallet håller på att växa igen så det är välbehövligt att gå loss med en trimmer !


 


Herr V och jag roade oss med att prova nya benskydden jag inhandlade när jag fick erbjudande om 30 % hos en av nätets butiker, dom får klart godkänt :


 


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards