It's my life

Alla inlägg den 17 september 2012

Av Stina - 17 september 2012 17:35

fått frukost och kommit ut åkte jag bort och hälsade på Anneli och hennes fina hästar.

Det blir på tok för sällan fastän det ju inte alls är långt bort till henne, varför ska det vara så svårt att ta sig tid att träffa sina vänner egentligen ?

Det är ju dumt !!


Fick tag i vet idag.

Provsvaren har inte kommit än, dom kommer troligen i slutet på veckan trodde hon, men hon ville påbörja kortisonbehandling.

Effektivast är att inhalera så vi kommer att börja med det och se om herr V tycker det är en lika bra ide som vi tycker.

Funkar det inte får vi gå över till tablettform.

Så imorgon ska jag åka in och hämta mask, recept och få instruktioner.


På eftermiddagen löshoppade jag Billan och Ebba.

Billan hoppade runt metern och Ebba slog till med 40 cm =)

Jätteduktiga var dom båda två !


 



I slutet på förra veckan märkte vi att vår honkatt hemma var öm och svullen vid bröstet, troligen en mjölkstockning.

Fick tips om att värma vetekudde och ha på och svullnaden gick ner.

När jag kom hem idag berättade gubben att Molly, som katten heter, varit slöare än normalt och jag anade ugglor i mossen direkt.

Javisst var svullnaden/bulan tillbaka och nu större så imorgon blir det veterinär.

Det går bra nu ... igen   

Av Stina - 17 september 2012 10:52

med tårta i stallet :-)


 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards