It's my life

Alla inlägg den 19 september 2012

Av Stina - 19 september 2012 21:07

har oxå varit hos veterinären.

Det var ingen mjölkstockning eller dyl utan en varböld som troligen kommit från ett bett.

Nu är det rensat och hon fick en penicillinkur.


 



Av Stina - 19 september 2012 19:10

idag med, och den är inte slut än =)


Vincent fick sin kortisonspruta imorse - vart så sent igår så jag ville inte åka och störa hästarna - och som vanligt är det bara att spruta honom utan att han reagerar alls =)

Sedan övade vi på att andas i masken utan medicin.

Äh, det var väl inget sa han och stod lugnt och andades djupa, fina andetag i den medans jag höll för den andra näsborren.

Hoppas det fortlöper lika smidigt !

Han ska ha inhalationer morgon och kväll till återbesöket som är om 3 veckor, då ska det kollas om det hjälper.


 


Sedan följde jag med en stallkamrat in till kliniken med sin häst och det besöket visade sig ta 5 timmar innan vi var tillbaka i stallet, och kliniken ligger 20 minuter från oss !

Trött, hungrig och frusen var jag när vi kom tillbaka.

Hade varit smart och handlat lite mat som låg i kylen och väntade på mig så jag fick lite energi till dressyrträningen 16:30.


Billan var på ett sjujäkla humör !

Tränaren som red först hade händerna fulla med en häst som gick emot både hand och skänkel, vägrade ta förhållningar och var nästan svart av ilska i ögonen !

30 minuter tog det innan hon gav efter och då var hon så otroligt mjuk, fin och lyhörd att man kunde tro vi bytt häst !!

Jag säger bara : ston !!    



Av Stina - 19 september 2012 07:13

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards